Wednesday, January 11, 2012

Kerana Famous Amos Aku Akan Merana Seumur Hidup



Selamat petang...


kredit to mr google

 
Gara-gara ketagih makan biskut famous amos terus aku dapat penyakit yang akan membuatkan aku merana seumur hidup. HAMPEH betul la...Sebelum nie aku tak suka sangat biskut nie tapi ada sekali tue bulan lepas, Tuan Tanah belikan biskut famous amos nie kat Alamanda sampai 200gm terus aku terjatuh CINTAN..Banyak tue, asyik menggoda-goda jer biskut tue atas meja kat rumah. Rugi plak tak makan so bila dah rasa sekali, nak berkali-kali plak..Sedar-sedar aku dah abiskan biskut tue. Masa tue Tuan Tanah beli yang biasa jer takde kacang pun...

Nie nak citer asal keturunan penyakit aku nie. Kalau baca entri kat SINI, aku ada citer g Alamanda..Dah g situ harus la menggedik nak jamah sesuatu kat anak tekak nie. Terpandang plak ada kedai Famous Amos terus laju jer aku terjah, kali nie kengkonon nak rasa yang ada kacang la plak. Yang biasa punya dah rasa sekarang nak rasa berkacang bagai. Just beli 100gm jer yang berkacang dan double coklat 100gm. Makan memang tak hingat dunia la...

Sekali tengah lepak-lepak tengok MasterChef ari tue tiba-tiba aku terperasan tangan aku naik bengkak-bengkak. Ingatkan kena gigit semut ke apa...Lepas mandi pun tak hilang gak. Esoknya g keja hilang kejap maybe sebab dok dalam aircond kot. Balik keja lepas aku masak-masak tengok makin menggila plak bengkak-bengkak kat tangan ngan kaki nie. Kat badan takde la plak.

Terus g klinik, lepas doktor check dia kata aku terkena alahan kacang. So terpaksa la mulai saat dan detik tue aku TAK boleh MAKAN : KACANG, AYAM, TELUR & MAKANAN LAUT

YANG BOLEH MAKAN hanya IKAN, DAGING & SAYUR jer...sedihkan kena berpantang untuk seminggu plak tue..ADUHHH..
 
Yang tak tahan tue dapat plak suntikan kat Bontot nie..

Geram betul aku ngan Tuan Tanah nie, siap perli aku lagi "Orang buat BOTOX kat muka, aku buat kat BONTOT"

Memang lahabau betul la..

Bukan nak kesian kat bini yang tengah menahan kegatalan nie..

 Tengok betapa bengkaknya tangan aku nie


Tak cukup kat, kat lengan pun ada gak...


Ubat yang aku akan kena bedal lepas nie kalau gatal-gatal nie naik balik


Lepas nie nampaknya, jenis-jenis kacang memang di HARAMkan la kat rumah aku nie..bukan jer aku takleh makan tapi Tuan Tanah pun memang alergik kacang dari dulu lagi...huhuu

Ketika aku tengah taip entri nie, aku tengah menahan kegatalan yang amat sangat coz bengkak-bengkak tue jadi balik, bertahan satu hari jer elok..sekarang datang balik..ADDDUUUUUUHHHHH


13 comments:

  1. Ala siannya..get well soon.
    Tp cookies tu mmg sedap sgtkn..
    Jgn lupa pantang, nnt lmbt sembuh.;)

    ReplyDelete
  2. uiskkk sakitnya tu.. semoga cepat sembuh tau!

    ReplyDelete
  3. Alahai..ciannye.zuris pun de allergic gak. Tak leh mkn ketam.kena air dia sikit pun takleh.kalu x, gerenti jadi cam tu gak

    ReplyDelete
  4. Klau baby yg alah kacang ni sakit D6PD namanya..

    ReplyDelete
  5. yuppp berlainan dengan aku aku alergik dengan daging... takleh makan dari kecik sampai besar...

    kesiankan orang makan rendang daging aku nengok ajerr


    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    tip kereta semasa banjir

    ReplyDelete
  6. ish.. teruk jgak bengkak2 tu... alergik kacang rupanya... kacang yg mahai dan femes ja kot... :)

    ReplyDelete
  7. @Kamalia

    thanks ye lia...cookies tue memang sedap sangat..masuk dalam mulut jer cair...tapi tue la pasal dah tak leh beli yang ada kacang lagi dah..kena pantang sekarang nie

    ReplyDelete
  8. @Ardini Humaira

    thanks ye dni..sekarang pun dah berunsur pulih

    ReplyDelete
  9. @~daRLee ZuRiS~

    dahsyatnya zuris..air ketam pun tak bole...kena lari jauh2 nie kalau nampak ketam..hehehehe

    ReplyDelete
  10. @Pen Biru

    ooo..baru tau. tapi nie bukan baby yang alergik tapi mamanya yg alergik...

    ReplyDelete
  11. @Afzainizam

    ala ciannya....takpe la makan rendang ayam je la

    ReplyDelete
  12. @Dalila Hamid

    tue baru sikit jer..esoknya lagi teruk..ntah la, tak tau la faktor kacang mahal jer kot kena macam tue..hehehe

    ReplyDelete
  13. sama masalah dengan saya. pantang makanan laut yang lama mcm udang kering, alergik debu dan gigitan.
    Sekarang lepas makan supplement shaklee,alahan saya dan kurang.

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...