Wednesday, March 07, 2012

Demam Panas Gara-Gara Hebat Main Game



Selamat petang

Aihhh..dah banyak hari tak update...kongkonon busy la tue...hehehe

Semalam abang long demam panas..Sebenarnya dari hari Isnin lagi dia demam, tapi takde la kritikal sangat dan panas so aku takde la bawak g klinik. Sekali bila aku balik keja tengok makin panas..Terus bawa g klinik...

Lepas jumpa doktor, dapat ubat dan vitamin terus masuk kereta terus kelaparan. Al-maklum la seharian takde selera makan. Mujur la Tok Mak dah bekalkan bubur McD. Habis satu mangkuk abang long makan..hehehe


Aku suspect dia demam coz tak cukup rehat. Bayangkan la budak umur 3 thn 6 bln mengadap laptop main game sampai pukul 3 pagi.

Setiap hari, sampai rumah terus main game. Aku plak settle semua keja, tidurkan si Adik sambil layan tv kat ruang tamu..last2 aku yang tertidur. Abang long plak, bila tengok mamanya nie tidur..lagi la makin concentrate dia main game...

Selagi aku tak terjaga dan ajak masuk tidur dalam bilik, selagi tue la dia main game. Aku rasa kalau sampai pagi aku kat depan tv tue..maunya dia tak tidur langsung...

Lepas nie tak boleh tertidur depan tv lagi..kalau tak makin kronik tahap kesihatan abang long nie. Semalam aku EL coz dia masih demam..tapi yang peliknya, demam2 pun semangat main game tak luntur...huhuhuhu

9 comments:

  1. penat main game ni sebenarnya...

    mungkin iut sebab demam kot

    ReplyDelete
  2. Demam2 dpt main game terus lupe demam..hehe..mmg bdk2 skang nie xleh dipisahkan ngan game kan..sama je ngan anak buah..gile game..hehe..

    ReplyDelete
  3. Sakan main game sampai demam2 ek. Kesian abg long...

    ReplyDelete
  4. Odaijini abg long..mmg suka sungguh main game tu.tengok gmbr tu pun nmpk kesungguhan dia..
    Anksaya pun 2x5 jugak..susahnk berenti klau dah mula main tu.

    ReplyDelete
  5. @azam

    ye la kot..tiap-tiap hari mengadap game jer tau...

    ReplyDelete
  6. @Falsya

    betul..budak2 zaman sekarang..game ngan diorang memang sehati sejiwa betul la

    ReplyDelete
  7. @~daRLee ZuRiS~

    hehehe..memang dahsyat betul penangan game tu....jangan kysha macam nie plak sudah....

    ReplyDelete
  8. @Kamalia

    betul tue lia..kekadang kita nak tension asyik mengadap game jer pastu malas nak belajar...

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...