Monday, August 25, 2014

Citer Raya Tahun Nie



Ok esok dah last 30 Syawal meh la aku story citer raya kitorang tahun nie


Tak menyempat nak update blog, sejak naik keja..memanjang keja banyak pastu gambar plak banyak nak transfer dan edit..sudahnya x update terus...hahaha


Malas nak strory panjang..tengok gambar je la lagi best


29 Ramadhan (27 Julai 2014 - Ahad)

 Last day posa..esok dah nak raya so kasi bebudak ceria sikit

Maklum la anak buah ramai, plak tue semua kecik2 lagi


 Maklang hanya mampu sediakan mercun pop pop jer

Selamat...x de la insiden jari putus ke tangan hilang ke....janji x melibatkan api pun...just baling jer...


 Kali nie pop pop nie macam dah ada pembaharuan sikit...dulu balut dalam kertas putih jer, la nie dah ada kertas warna2...baru la meriah nak main


 Bersungguh2 betul diorang main baling2...


 1 Syawal (28 Julai 2014 - Isnin)

Hari Raya Pertama di Kampung aku...harus la meriahkan


 Paksa en suami ngan anak2 bergambar sebelum dia g solat..


 Dah nie pesen apa plak sorang pun x nak pandang kamera...huhuhu


 Asal suruh bergaya jer dah macam2 peel keluar


 Naper dik, duit raya kurang ke??


 Baru la namanya kampung...bergambar kat tanah...hahaha


 selfie ngan anak2...dah macam2 gaya jadinya


 Dah kasi can kami somi isteri berselfie plak...ini namanya xde org nak tolong ambik gambar terpaksa la guna monopod..


 Cucu-cucu mail & ton merangkap cicit tok mas


 Susah benar la nak kumpulkan semua dak2 kecik nie


 Selfie mama ngan hadif


 Selfie mama ngan haikal plak..baru adil


 Ehh nie bukan anak aku ye tapi anak buah jer...


 3 dara pingitan....habis ambik gambar terus tanggal tudung..hehehe


 Maktam ngan icha


 Diorg lagi...pantang tengok maklang usung kamera laju jer diorg nak masuk


 Adik aku - Fiza, Kakak Ipar - Kak Ayu dan anak kak ayu - Haidar


 Lengkap sudah semua anak cucu mail & ton..

Tahun nie semua turn raya Kedah...nampaknya tahun depan macam mana la suasana kan...


 Kami tiga beradik....kakak aku yang tengah, adik yang hujung


 Macam nie la sayang mama...

Lepas jer sesi salam2 dan makan...baru la g beraya rumah sedara mara...penangan hari pertama raya, bangun pagi terus makan ketupat pulut dan rendang x hingat dunia, sudahnya lepas tue aku termuntah pun x hingat dunia....dah serik nak pulun kaw2 di hari raya pertama...makan pun sikit2 jer takut tragedi muntah berulang....


2 Syawal (29 Julai 2014 - Isnin)
Hari Raya Kedua


 Abang macho jadi tukang bakar ikan keli


 Semua sedara mara akan berkumpul di rumah Ngah aku bila raya kedua nie...

Setiap tahun wajib buat makan2 besar dan semua berkumpul


 Mandor turun kawasan check pekerja namanya nie


 Ok dah settle makan...moh la balik


 Sesi bagi duit raya...kasi duit raya kat mak2 nya..kang kasi kat anak2 maunya abis ntah kemana

Dah la aku jenis pelupa muka anak2 sedara nie..so kita kasi kat maknya lagi senang...


 Ok semua pun dah nak balik


 Lama x jumpa diorang nie tau2 semua anak2 yang kecik dulu dah jadi anak dara la


 Kasi can mak sedara dan anak buah bergambar...

Itu jer raya aku kali nie, g raya rumah sedara x kuasa nak bergambar bagi..kita g telan kuih so x sempat nak berselfie bagai


Rabu dah balik Kajang...jem tetap jem..tak pernahnya balik ngan jalan lengang...huhuhu



3 comments:

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...