Thursday, January 05, 2012

akhirnya siap gak MYKAD aku



Selamat pagi


Sekarang baru jam 5 pagi...dah terbeliak biji mata tak leh nak tido...makanya pagi2 buta update la blog nie..


Dah 2 minggu aku tunggu MyKad aku siap...Setiap hari gak la aktiviti aku check laman web Jabatan Pendaftaran Negara nak tau status MyKad aku...



klik SINI kalau korang semak status permohonan MyKad


Akhirnya dapat gak la aku ambik MyKad aku tapi bukan version paling latest la coz baru 2 hari lepas aku tengok tv ada bagittau yg MyKad nie ada design latest..Ruginya terbuat awal la plak...Aku buat tue kat JPN Kajang masa nak ambik MyKid Hadif (19/12/2011)...


Bukannya saja2 nak buat MyKad tapi disebabkan aku bersemangat nak mengundi dalam Pilihanraya nanti maka terpaksa la aku buat pertukaran alamat di sini. Sebelum nie alamat adalah di Penang..Tak kuasa la aku nak balik jauh2 semata-mata nak mengundi....


Bagi yang nak tukar alamat dalam MyKad, bayaran dikenakan adalah RM 10.00 pakej ambik gambar baru sekali..Agak-agak muka dah kureng cantik atau handsome dalam MyKad tue boleh la g tukar yang baru ye...hehehehe


Ok la ..jap lagi pukul 8 dah nak gerak g ambik....Chowwwww

8 comments:

  1. bw.. :)
    jemput singgah ke blog
    http://zamani84.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. yg baru kaler purple ek...tp yang paling latest warna biru cam yg lama kan...

    cantik la wana purple...

    ReplyDelete
  3. Hehe..saya xpenah lg mngundi..eh,saya xtau pulak ade latest version mykad ni..

    ReplyDelete
  4. @intan morsalin

    tak lah..yang baru pun kaler biru gak..dalam web site JPN jer tue kaler purple

    ReplyDelete
  5. sama la kita kak lia..baru tahun nie nak undi..hehehe

    mykad baru tue baru dikeluarkan tahun nie..

    ReplyDelete
  6. oohhh aku pun dah nak mula berangan angan gi pejabat pendaftaran cuma tengok orang panjang aku tak jadi dahhh

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    tip kereta semasa banjir

    ReplyDelete
  7. Tumpang tanya, ada apa apa dokumen kena bawa ker untuk buktikan yang alamat baru tu tempat tinggal kita? :)

    ReplyDelete
  8. @Rafy Azman

    tak salah saya, tak perlu bawa apa2 dokumen untuk pengesahan alamat...bila kita sampai kat kaunter tiket tue cakap nak tukar alamat ic..nanti dia bagi form untuk isi maklumat..then bila no dah sampai...serah borang, tak salah ambik cap jari dan tangkap gambar baru..itu jer....

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...