Friday, September 27, 2013

Tayar Pulak Pancit...Macam mana la nak tukar?????



Selamat petang


Lepas satu, satu lagi plak masalah..hari tue kereta "accident"...hari nie tayar plak pancit...


Bagi aku tukar, harap maaf la ye, saya x pandai...agak2 berapa ramai dikalangan mummy2 nie pandai tukar tayar???...cuba angkat keyboard tue tinggi2...hehehe


Sanggup la aku tunggu en suami datang....


Mujur la aku perasan cepat, lepas ambik haikal tadika jer baru perasan...itu pun perasan lepas parking keta kat opis...huhuhu...Reti bawa jer kereta, tukar menukar kita serahkan pada abang gagah...hehehe
 


 Musykil tengok...tayar sebelum nie sikit punya elok tiba2 jadi kempis

Siap aku g tengok tayar sebelah lagi tue...kompem pancit...terus gelabah call en suami suruh tolong tukarkan...


 Sikit punya cantik skru tue melekat kat situ...patut la pancit....huhuhu


 Tayar spare...

Baru aku tau, tayar spare nie untuk kegunaan sementara jer...klu nak guna juga boleh drive dengan kelajuan max 80km/j....klu bawa laju2 x mustahil la tayar tue tertanggal dari kereta....hehehe


 Abang gagah sudah mari untuk tukar tayar...


Sayang papa ketat2....terus nampak en suami gagah perkasa bila dia tolong tukarkan tayar kereta...hehehe


Untuk sementara jer tukar, lepas tue dia terus ke kedai untuk tampal tayar tue dan tukar kembali...Hampir2 nak kena kelentong dengan kedai tayar...suka suki jer nak cekik darah...Mujur la aku dah cakap harga klu x kompem kena kencing ngan kedai tayar...


Harga tampal macam biasa RM 5 jer...murah la tue...Nampaknya lepas nie kena hati2 bawa kereta kang pancit lagi...

3 comments:

  1. ihihhi.. sama la kita.. tak reti dan tak ada kudrat yg cukup tuk tukar tyar. bila hubby tlg tukar, terus nampak yg dia gagah perkasa... my hero la sangat... ihihih

    ReplyDelete
  2. saya pun pernah kena macam tu jugak, pancit sebab kena paku panjang. tak pepasal tukar tayar baru

    ReplyDelete
  3. Hehehe... tak pernah pon... klo prasan tayar lembik selalunya cuba pergi pam tayar... kalau kurang lagi... terpaksa jalan slow2 bawak kedai kereta

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...