Tuesday, October 22, 2013

Hari Raya AidilAdha 2013



Selamat pagi


Seminggu sudah masa berlalu...Minggu lepas, hari Selasa 15/10/2013 (10 Zulhijjah 1434) merupakan Hari Raya AidilAdha.....minggu nie minggu bekerja la...Opis aku tutup dari Isnin hingga Rabu...overkan...


First time bebudak opis cuti raya korban lama....sampai mati kutu la aku duduk rumah...hehehe


Macam tahun2 sudah selalunya Hari Raya korban nie selalu aku x balik kampung...Raya kat Kajang jer dengan mertua...klu raya puasa ikut giliran la sama ada belah aku dulu di kedah atau belah en suami di johor...selalunya memang wajib balik dua2 kampung...raya pertama dan kedua di kampung aku, malam raya gerak ke kampung en suami plak...macam tue la giliran tiap2 tahun...kejang montot nie dari utara ke selatan 10 jam...huhuhu


Tahun lepas beraya korban kitorang kat Cameron Highlands...tahun nie macam tak best plak nak g sana coz Haikal ikut Tok Mak beraya di Sarawak dengan Usu, Pak Su dan Shadrina.....sedih siot first time anak beraya jauh...dari Hari Ahad membawa ke Hari Jumaat pulak tue..lama giler...


Pepagi Ahad diorang dah terbang ke Sarawak....balik rumah kejap pastu keluar tengok wayang....Dalam sedih2 pun sempat g tengok wayang lagi....masa tue la pakej jelajah semua shopping mall kat KL nie...hehehe


Isnin plak en suami kerja...dah kebosanan tinggal berdua dengan Hadif....


Pagi raya korban dah bangun awal giler...maklum la raya....adik2 aku pun x balik kampung...beraya la kami 3 beradik di sini....lagi 3 beradik beraya di Kedah...huhuhu


Menu yang first time aku masak...Nasi Jagung, Ayam Merah, Kepah berkari....Selalu tolong mak mertua masak untuk katering...kali nie kena masak sendiri so aku main letak jer la janji rasa tue ada...hehehe


Disebabkan tak sabar nak makan sampai la terlupa nak ambik gambar makanan...sedih tul


 Kami tiga beradik jer...yang belakang tue adik lelaki aku, depan plak dari kiri adik perempuan aku dan juga adik ipar


 Alahai hadif nie sibuk plak pandang ke lain...semua dah ready dia plak buat hal...


 Kami bertiga jer...recycle baju raya 2 tahun lepas...hadif macam biasa recycle baju abang la


 Lelaki ini

Habis semua tetamu balik...kitorang boleh bantai tido tak sedarkan diri....Di hari raya tido sajer...


Menziarah kubur

First time bawa Hadif melawat kubur arwah adik aku paling bongsu yang ke 7...meninggal lepas dilahirkan pada 3 Julai 1997...SITI AISHAH....


Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman....


Rasanya dah lama sangat aku tak melawat kubur....syahdu plak di petang2 raya menziarah kubur nie....Itu je la aktiviti raya kami...Esoknya en suami dah bekerja macam biasa....kebosanan lagi...

3 comments:

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...