Monday, October 28, 2013

Gathering Gojes @ Taman Layang-Layang Kepong



Selamat petang


Hari Sabtu lepas (26/10/2013) group Gojes Blogger Supermon & Baby adakan lagi gathering...
Disebabkan gathering baru2 nie kat Kidzoona, AU3 aku tak dapat join makanya kali nie nak join jugak walaupun en suami kerja hari tersebut....


Susah tak en suami nak lepaskan aku dan anak2 pergi....jauh plak tue dan terpaksa meredah jem baru sampai...
Tambah2 plak aku nie langsung x tau langsung kat mana Taman Layang2 tue...pernah dengar tapi tempatnya x tau...kononnya nak merajuk la ngan en suami...tapi apakan daya x herannya dia....


Gigih la malam sebelum gathering tue en suami tunjukkan jalan ke sana....siap tertido2 lagi la sementara nak sampai....mujur la jalan nak ke sana straight jer takde bengkok2 klu tak maunya aku gathering sorang2....hehehe


Balik rumah cepat bancuh doh untuk buat donat dan apam tepun beras....Jam dah pukul 11 mlm tapi aku masih gigih lagi nak gentel2 donut nie....


Pukul 5.00 pagi dah gigih bangun goreng donut dan kukus apam...Pukul 8.00 pagi aku dah start gerak dari Kajang....maklum la takut jem....

 Apam tepung beras...resepi di SINI


Donut kentang...

Pukul 9.00 pagi dah terpacak kat Taman Layang-Layang @ Taman Metropolitan Kepong nie...mulanya aku tengok dekat gate pertama banyak kereta sampai parking kat tepi jalan tue makanya aku masuk la kat gate kedua...aikkk sunyi sepi jer...laju2 call Umi Qi...mujur la aku ada set nama Umi Qi dalam hp...klu x sampai sudah aku tak dapat jumpa diorang...


Sementara nak tunggu diorang datang..aku bawa bebudak nie main2 dulu kat playground area situ..


 Mujur la diorang mendengar cakap senang mama nak handle


 Enjoy dua beradik


 Main sampai lebam

Pukul 10, Umi Qi call kata dah sampai kat gate pertama..cepat2 la drive ke gate pertama tapi macam biasa la kena parking kat luar jugak...maklum la jalan ditutup coz dalam tue ada majlis apa ntah....grrrrr


Penat gilir berjalan....berpeluh2...gigih nak jumpa geng gojes...peluh2 pun no hal la....nasib la korang laga2 pipi ngan aku yang dah masam nie...hehehe


Orang pertama jumpa My...mujur la cam dia...comel jer mak ngan anak...dhia serba merah...

First time jumpa My selalu tengok dlam blog jer


Sampai2 terus laga2 pipi dan cepat hidang apa yg aku bawa...

Kemain hadif ngan haikal, sampai2 terus makan...hadif lagi la satu tupperware donut yang aku bawa tue dia nak bolot

  
 First time juga jumpa admin group gojes...Ciknaa

Lepas tue memasing sibuk menjemah....makanan memang super duper banyak dan disebabkan semua sibuk menjemah makanya makanan x abis


 Picnic di tepi padang


 Berjaya pau mama sorang satu layang2...huhuhu


Dah cedera lagi jari tue....

Gara2 jatuh kat jalan tar tue abis la berdarah....asyik la mengadu sakit




 Sebelum balik macam biasa la jom ambik gambar...thanks untuk Walid Qi tolong ambikkan gambar


 Haa baru lengkap semuanya....semuanya 12 org yang hadir....semuanya TERBAIK


Pukul 12 semua settle...memasing tapau makanan...maklum la makanan banyak so mari la menapau jer....


Masuk kereta memasing penat so tido la bebudak tue...senang aku nak drive...yang stressnya boleh plak jem dari zoo negara sampai la ke cheras tue....lenguh kaki nie asyik tekan minyak berhenti tekan minyak lagi...gggrrrr


Balik rumah laju2 kemas baju dan gerak ke Melaka plak....nantikan entri akan datang ye...cuti2 tak dirancang....


16 comments:

  1. ok nsb baik xde apam coklat.klu xnanges!!hahaha

    ReplyDelete
  2. sonok kan!!nanti kite jumpe lagi ye..hannah dua ketul makan apam tu..sedap katanye..haha

    ReplyDelete
  3. oittt..dari kajang ke?mungkinkah kite sehaluan jalan mase kejadian tu?hukhukhuk~~

    ReplyDelete
  4. Xdpt pegi sbb ank ada camping kt sekolah..wuwu..jeles tgok korang menjemah ek

    ReplyDelete
  5. wahhh, sonoknye picnic...hehehe..dah lame xpicnic cani..:)

    ReplyDelete
  6. wah.. teringin nak join sebenarnya.. tp celebrate bday hubby kat gold coast... huuhuhuh tak pe, next gether ok!

    ReplyDelete
  7. Hebat betul mama khairul nih...semangat hebat dedikasi...semuanya ada pada u khairul....bila baca story u seronok siap belajar jln nak ke tmn layang2...waaaaaaaa terharu lah dpt kenai gan u dear....boleh drive sorang2...pastu handle dua anak serentak dalam satu masa...pastu buat donut...ya Allahhhh....rajin ye ko khairul...rasa nak lempang diri sendiri sbb Umi Qi x mampu jadi cm u dear...pastu gi melaka plak....aduyaiiiii giler hebat!

    ReplyDelete
  8. Wahhhh terbaik la! Jeles x dpt join :(

    ReplyDelete
  9. seronoknya tengok gathering gojes ni...ada tak yang nak wat kat sarawak ni ek? sambil tu cuti2 1malaysia skali laaa..hehe

    ReplyDelete
  10. Best kan dapat jumpa teman-teman di alam maya.
    Salam singgah dari saya
    My latest post : http://notsoveryperfect.blogspot.com/2013/10/tutorial-meletakkan-butang-hover-over.html

    ReplyDelete
  11. sorry kita jumpa kejap je...sy tumpang ika tu pasal lambat...sampai je korang dah makan...sy geram kat hadif...hehehe

    ReplyDelete
  12. best giler ramai2 cenggini.

    #kyrul, cemana nk tepek gambak byk2 gitu?

    ReplyDelete
  13. sama juga..baca entry standby tisu kt sebelah..uwaa

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...