Wednesday, December 18, 2013

Makanan Turun Temurun Katanya



Selamat pagi


Menggigil tangan coz lama sangat x update blog...nak update guna handphone tak paham plak aku setting dia macam mana...sudahnya tersadai blog macam tue jer...sebelum akhir tahun nie nak sekali harung citer banyak2...jgn jemu sudah la nak bacanya yer...


DURIAN??...semua kenal, dari budak kecik sampai orang tua...aku kecik2 dulu dah pandai bantai durian nie banyak2 tau...kalau aku tertido time mak ayah aku beli durian, kompem diorang akan tinggalkan sebiji untuk aku...kepuasan tau dapat makan..maklum la xde dusun durian....


Asal nak makan jer kena tunggu musim dan kena tunggu org jual la kan kat tepi2 jalan tue...sekarang dah x payah tunggu, aku rasa sepanjang tahun kot ada durian...klu mengidam pun xde masalah la..tak dapat makan yg jual kat tepi jalan tue, kat tesco dan jusco bersepah jual durian siap packing...


Awal bulan hari tue, musim durian tengah meriah, aku pun tiba2 jadi mengidam durian...asal nampak durian jer mengidam...hehehe...banyak jugak la beli..nak makannya aku dan en suami jer....dasar tamakkan...


Dah ada anak nie, harus la kita wariskan makanan turun temurun nie...mak borek anak rintik katanya...


 Gebunya dan licinnya isi tue...geram tengok....


 Cubaan pertama ajar hadif makan durian...

Mula2 jilat jer dulu...lepas tue selamat dua ulas dalam perut...

Misi BERJAYA


 Kononnya nak menyahut cabaran macam adik la...abang pun nak try jugak..

X sampai seminit isi durian tue dalam mulut terus menggelupur g toilet luahkan balik semuanya...


Misi GAGAL


Terbaik ko memang daBom la...


Dulu masa mula2 kahwin, aku sorang jer balun durian nie...en suami bukannya makan durian....akhirnya aku berjaya meracun fikiran dan tekak dia untuk sukakan durian...tapi sekarang dia plak lagi over dari aku tau...


Hadif pun dah berjaya juga..sekarang tinggal haikal jer belum berjaya lagi...xper slow2...lama2 mesti dia suka...baru la best makan durian ramai2...hahaha

5 comments:

  1. Adui nyaris mlm tadi baru mkn haha takdelah terliur sangat

    Tapi saya beli yg dah siap pack kat pasar mlm, malas beli hat biji sb selalu terkena tak elok isi dia

    ReplyDelete
  2. uish..berselera tgk semua2 makan..hehe..comelll :)

    ReplyDelete
  3. sedapnya durian ni.. dah termengidam ni acaner???? haaa. aiyoookkk~~~ ;p

    ReplyDelete
  4. Sis nk update guna hp g kt play store download blogger.lps tu bkk aplikasi tu dh blh guna utk update blog.tp kena sign in guna gmail rsanya.

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...