Monday, August 26, 2013

Open House Kecil-Kecilan



Selamat petang


Sabtu lepas aku ada la buat open house kecilan jer coz jemputnya pun budak2 opis dan kengkawan Mr Shah...maklum la orang x pandai masak so jamu kengkawan pun makanan yg reti buat je la...


 Dua beradik yang enjoy layan tetamu...masing2 busy main ipad....

Dah la adik, awak tue bukan pandai main pun...sudahnya kang dihempasnya ipad tue coz memanjang jer kalah bila main game....tabik spring untuk hadif, walaupun x pandai main tapi ada usaha nak belajar...hehehe

Gaya pegang je lebih...


 Tak sampai 5 minit duduk sebelah menyebelah main game...sudahnya bercakar plak


 Alahai cengeng betul la adik nie...

Dia yang mulakan dulu, lepas kena belasah ngan abang, terus menangis non stop....


Nie plak menu yang aku masak...


 Lontong

First time belajar buat lontong...resepi aku try Cik Mat Gebu punya ....

Pucat jer aku punya lontong, nie kes derhaka kat resepi la nie....hehehehe


 Rendang Ayam


Pucat jugak...kes taknak pedas sangat...terus pucat jadinya


 Kuah kacang segera

Aku beli kat Miza....aku ada baca entri kat SINI pasal kuah kacang tue, terus jatuh cintan...

Order tak hagak, terus 1kg...

Miza :011-16898373 / 013-935 7137
Email miza : viceroy_gurlz@yahoo.com



Super Moist Eggless Chocolate Cake...terbaik dan sedap sangat

Resepi yang aku selalu guna dari blog Dapurku Sayang


 Kengkawan opis yg sudi datang...Fiqah, Mira, Siti & Husband



 Sepupu datang dari jauh....





Tetamu pun tak ramai sangat..ok la x penat nak melayan...hehehe


Sebenarnya open house nie x dirancang, jumaat baru planning sorang2 pepagi kat opis, tengahari terus g beli bahan...


Malamnya sibuk memotong bahan2, lipat kain yg dah macam gunung everest....pukul 4 pagi baru tertido...pukul 6 pagi dah kelam kabut bangun kemas rumah....


Pukul 11 pagi sempat lagi beli bekas untuk hidang di Tesco...balik rumah baru kelam kabut masak...


Pukul 12 tengahari masak, pukul 2.30 ptg dah siap hidang....menggelupur jugak la tapi sekali masak terus 2 resepi sekali harung so cepat la sikit....


Tetamu datang terus kepala ting tong ngantuk....telan panadol baru la ok sikit...


Bila malam je, lepas maghrib terus tertido..kengkawan Mr Shah datang pun aku x sedar..pepandai la dia layan...tengah malam terjaga, terus la terkial kemas rumah....berjaya jugak basuh pinggan periuk sebelum tido..klu tak maunya aku mengigau basuh periuk....hehehe

0 comments:

Post a Comment

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...