Friday, August 14, 2015

Open House Raya Tahun Nie



Tahun nie baru berkesempatan buat Open House...Tahun2 sudah aku merajuk tak nak buat open house sbbnya, bila kita tak buat open house..masing2 sibuk la tanya bila ko nak buat open house?...


Bila aku beria masak untuk open house, sudahnya batang hidung orang yang menanya tak muncul langsung...dah siapa la plak nak abiskan makanan yang aku masak banyak2 tue....


Setelah bertahun merajuk...tahun nie aku buat semula..itu pun open house x dirancang...borak2 dalam group gojes...kebetulan Anez Zamri nak datang ke KL..aku pun buat la open house sekali....nak jamu orang jauh....bukan senang anez yang dok kat Perak nak datang sini...sekali harung ajak geng gojes yang lain datang beraya...x berani nak ajak kawan2 aku yang lain kang x cukup plak makanan...hehehe...


Sayangnya Anez tak dapat datang..last minute kena balik cepat...Takpe la Anez, lain kali kita jumpa lagi...ko datang sini, inform aku...nanti aku masak sedap2 untuk ko...


Menu yang aku sediakan, maklum la aku mana reti nak masak banyak2 sekali harung..sikit2 boleh la...hehehe


Beria masak bihun sup kuning, bergedil, mee goreng, nasi impit, kuah kacang, agar2 merah, puding roti marble, rendang ayam merah, sambal sotong..cumanya lemang je aku beli...


View dari tepi..kasi diri sendiri terliur lebih...huhuhu


Comel jer dia tau...Kays Firdani..anak Achiek Anis

Tetamu pertama sampai family Achiek Anis...tuan rumah x sempat mandi, dah sampai awal plak...hehehe

Menggelupur aku mandi koboi...bedak pun main belasah bedak anak je tempek kat muka...


Beria la Airis kasi Tom makan..hehehe


Jemput makan Achiek Anis


Tetamu x di sangka..keluarga Mak Tam dari Kg Chokro pun datang...langkah kanan tue...bukan senang nak rasa air tangan kayrul tau Mak Tam


Sebelum tetamu balik...wajib ambik gambar ngan tuan rumah..

Anis pun dah selamat sampai kat Vienna...nampaknya bila Anis balik sini baru la boleh jumpa lagi...Jaga diri ye Anis di negara orang..rajin2 la update blog...hehehe


Leenda datang lepas Achiek Anis balik...Tetamu paling lama dok sini sbbnya menunggu geng gojes yang lain sampai...hehehe


Cik Bunga yang x reti dok diam...patut la mami ko kurus..letih dok kejar cik bunga je...hehehe


Live update dari mami cik bunga....


Bz sangat2 tue...

Opsst sliding door dah masuk raya tahun nie masih x sempat nak berganti,..Haikal punya angkara la nie..tendang sampai retak cermin tu...huhuhu


Wife bos pun turut hadir..terima kasih kak yan sudi datang rumah kayrul


Makan kenyang2 tau


Leenda, My dan aku la

Kemain lebar muka aku nie...harus la crop kasi slim sikit...hahaha


Kononnya klu ambik gambar sisi nampak kurus..hahaha...tetap lebar gak....

Kagum ngan Leenda ngan My..jauh betul rumah diorang, sorang kat Gombak sorang lagi nun hujung dunia kat Rawang tue...sanggup datang jauh2..Terima kasih korang...sayang korang ketat2...hehehe


Thanks lisa...datang gak raya rumah kak kayrul


Izzati (dekat jer kat Kajang nie tapi nie baru second time jumpa), kayrul, Kak Mas (first time jumpa kak mas..cantiknya kak mas)..dan Nadia Hairi (dah banyak kali jumpa siti nurhalijah nie...hehehe)


My, Aku dan Kak Mas...harus la ambik gambar banyak kali...hehehe


Terkejut aku Yana datang, maklum la blogger femes...makan sikit je..,,,merajuk la macam nie...hehehe


Ini budak, kawan2 mama balik, dia punya melantak bihun sup tue tak tau la dah berapa kali repeat...sedap ye dik


Suka sangat adam bila org nak ambik gambar tue...Nie anak buah aku..


Akhir sekali kawan aku yang datang..Rosislinda

Kagum tau..dulu dia berisi sekarang dah slim la badan tue...jealous tengok



Thanks lin...malam2 pun sanggup datang...first time jumpa lin..peramah yang amat...suka sangat borak ngan dia...tak kering gusi..asyik gelak je...

Terima kasih untuk semua kawan2 yang sudi datang Open House Raya kat rumah aku nie..maklum la masak pun biasa2 jer...


Kalau korang nak datang lagi open house tahun depan...sila bagi tau..baru aku buat rumah terbuka...klu x aku kasi tutup pintu rapat2..hahahha


Korang memang kawan yang hebat, jauh dan dekat sanggup datang rumah kecik aku nie...harap korang kenyang ngan menu yang aku sediakan....Sayang korang semua ketat2...


1 comment:

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...