Monday, June 13, 2016

Almond Cocochips Cookies



Ok nie resepi kuih raya kedua aku buat dalam masa sehari..lepas buat Tart Nanas Susu Gold, terus bancuh segala bekas untuk next kuih raya.

Alang2 dah dok dapur, duduk la mengadap oven sampai ke petang..
Resepi kedua nie pun ambik dari Facebook Azlina Ina..best resepi kat situ sebabnya xde menggunakan MIXER. Aku dah la bab2 menggunakan mixer nie pemalas..pemalas nak basuh...hihihi

Almond Cocochips Cookies

 First try, aku bulatkan segengam2...


 Sekali dah masak, gemuk2 plak...adoi makan sebijik dah kenyang macam nie


Lepas tue buat secubit2 je sebab nak makan sekali ngap jer...aku suka almond so memang saja letak almond banyak2..rangup..rasa macam coklat mahal tu famos amos...hahaha

Almond tu x perlu sangai dulu..bila bakar nanti akan rangup

Thanks aydazara tolong editkan resepi tu..senang nak paham

6 comments:

  1. wahh.. nampak sedap.. simple lak tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. simple sgt resepi nie...yg best x payah pakai mixer

      Delete
  2. rsa mcm fames amos brp 1-5 skala brp sis bg ?

    ReplyDelete
  3. Kagum sgt dengan kerajinan khairul tau...cantik ye kuih raya dia meletop

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...