Friday, October 17, 2014

Anak Exam Mama Yang Over Letih



Tengok tajuk pun aku dah letih belum start menaip lagi....hhahaaha


Minggu nie Haikal Danish start exam akhir tahun....senyap jer dia x bagi tau ada exam..Patut la balik tadika sibuk bercerita kata teacher x bagi tengok tv kat rumah, kat tadika jer boleh....eh macam pelik jer kan...

Saja la tanya, game boleh main tak??..Laju jer cakap, teacher x bagi tau pun..so boleh la main...hampeh...


Hari Ahad tengah siap2kan beg sekolah untuk esok harinya, saja la dok belek2 buku kot2 ada homework...Haikal nie selagi mamanya nie tak selongkar beg selagi tue tak tau dia ada homework ke tak...bila tanya haikal ada homework tak?...jawapan selalu dapat..."mmmmm...ntah la mama"...


Stress mama dengar tau jawapan macam tue....klu time rajin datang, tak sempat tanya laju jer cakap apa homework yg kena buat...


Buka notebook terkejut jap sebab tengok teacher ada tampal jadual exam....adoi stress mak ko nie....menyesal x check masa hari jumaat tue..mujur la exam start hari selasa...klu x mau meroyan nak mengajar...


Masa exam sebelum nie aku x buat ulangkaji ngan dia sangat...sebab maknya nie OT melampaui batas...kali nie sanggup aku balik awal semata2 nak buat ulangkaji sama2 ngan dia....


Hari first..steady jer buat ulangkaji sama2..masuk second day, still bertahan tapi boleh plak aku terlelap masa mengajar...buku tulis lain, mamanya sebut lain..dah dibantai gelak oleh haikal....melampau2 plak gelak kuat2...study jer la...mak ko nie mata bertahan paling lama pun pukul 9.30mlm...lepas tue hanyut...


Pukul 10mlm baru nak ulangkaji memang la ulangkaji dalam mimpi.....ngantuk2 pun aku berjaya abiskan la juga ajar subject dia nak exam esoknya...


Yang paling x tahan..papanya pun sama naik bantai gelak...lagi tahap kronik, aku dah tido...papanya tersentuh sikit jer kaki aku..aku punya mengigau tahap kritikal punya..siap suruh haikal baca muka surat berapa ntah...adoi la...


Hari nie last exam...lepas tue boleh hore hore....


Tahun depan dah darjah 1..takmo main banyak2 sangat tau...



Mama, papa dan adik harap abang berjaya dalam peperiksaan kali nie..buat yg terbaik...

3 comments:

  1. ihihih... itu la mak kan kerol.. risau melampau. sampai mimpi tu tak tahan tu...

    ReplyDelete
  2. risau pulak bila time rayyan skolah nnt. cemana lah gayanye..

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...