Wednesday, October 15, 2014

PAU GEBU YANG MEMANG GEBU



Sejak terjebak dalam group Resepi Ringkas nie dah macam2 resepi aku try..nie salah satu daripadanya...terima kasih puan punya resepi ye...


Selalu aku beli jer kat kedai klu teringin nak makan PAU...tapi tau la kedai punya inti, celah gigi jer..memang x puas hati la kan....bila baca comment2 kat group..semangat nak buat pau berkobar2..gigih la aku ikut sebiji2 resepi tak berani nak derhaka..kang derhaka bantat pau aku nie...dah cik tong la makannya...hehehe


 Sebelum dan selepas kejadian...potong baking paper pun asal boleh jer....


Nie resepi pau gebu...

Aku buat dapat la dalam 25 biji macam tue la..ikut korang nak buat besar mana la...aku buat saiz gemuk2...malas nak buat kecik2 kang sapa plak nak abiskan...

Inti aku buat macam inti karipap..harusla guna inti ikut sedap tekak tuan nak makannyakan...sebab x derhaka ngan resepi, maunya pun naik elok, takde menggerutu atau kedut2...cantik jer


Yang tak abis, aku frozen kan jer..esok paginya aku kukus semula, masih gebu malam semalamnya...dah untung x payah beli kat kedai lagi...

4 comments:

  1. saya suka pau inti kacang merah atau inti rendang (tekak tak leh blah)..inti karipap tu pon sedap juga..
    memang cun pau tu..licin je..

    ReplyDelete
  2. Bestnya, tak penah lg buat pau biasa beli siap je, nak kena uli jugak ke klu pau ni ye

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...