Thursday, June 05, 2014

Cara Nak Screenshot Samsung Galaxy S3



Hari nie nak share satu ilmu ngan korang...sebenarnya aku pun baru tau guna benda nie baru tahun nie jer..

Maklum la sebelum nie pakai HP cap ayam memang tak pandai pun dan tak tau apa itu SCREENSHOT....

Selalu la tengok klu org meniagakan, ada perbualan ngan pelanggan mesti dia post kat facebook..kita nie pun teruja macam mana la diorang buat..nak kena hp canggih baru boleh ke???...macam2 persoalan timbul tapi malu bertanya...memang la sesat sampai ke sudah...atau dia ambik gambar guna camera pastu edit bagaikan...konpius yg amat masa tue..


Disebabkan aku nie malu tak bertempat meh la kita tanya CIK GOOGLE jer..memang bersepah rupanya blogger2 yg post caranya..cuma nak memahamkan tue kekadang susah sikit so kena la masuk banyak2 blog baca itu ini kan....


Sini aku nak kongsikan cara aku guna la supaya korang x de la blur2 kan..


CARA NAK SCREENSHOT HP SAMSUNG S3 dan seangkatan dengannya


Ada 2 cara tau nak buat screenshot kat HP SAMSUNG nie...
 Mula2 aku tunjuk CARA PERTAMA

 
 Kenal pasti HOME BUTTON dan POWER BUTTON


 Tekan SERENTAK home & power button

Jangan nak memandai2 tertekan home button dulu pastu baru power button, memang la sampai sudah x jadinya

Bila korang dah tekan home & power button secara serentak akan kedengaran bunyi macam camera ambik gambar..masa tue korang dah berjaya screenshot...


CARA KEDUA

 Cari SETTING..pastu klik SETTING


 Motion tue harus ON


 HAND MOTION..tick kat area yg aku bulatkan tue


 Dah boleh guna...

Caranya letakkan tangan/jari secara menegak dan gerakkan tangan/jari tue dari kiri ke kanan secara menengak...akan terdengar bunyi gambar dirakam..ok dah selesai


 Nie HP aku sebelum aku screenshot...


 Sesudah Sreenshot...

mana nak cari gambar yg kita dah screenshot tue???


Korang g cari gambar tue dalam GALLERY...pastu boleh la post kat facebook, instagram atau sewaktu dengannnya la....mudahkan nak screenshot..


Klu x paham jugak penerangan dalam bahasa melayu aku nie, korang KLIK SINI...situ ada penerangan dalam english plak...


Selamat mencuba






3 comments:

  1. Dulu akk pun xthu camne nk screenshot note 3..akk tgok kt youtube..haha..

    ReplyDelete
  2. hihihi.. jakun kan rasa masa tu. akak dulu tanya member opis..
    malu bertanya sesat jalan.

    ReplyDelete
  3. he he he ... terima kasih ya

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...