Tuesday, July 03, 2012

Troli Punya Pasal



Selamat tengahari


Semalam hari malas nak update blog sebab GERAM sangat dengan kejadian hari Ahad sampai terbawa-bawa ke hari Isnin..Dahsyat betul geramnya nie...


Pepagi dah g jogging kat Tasik di Bandar Hussein Onn..malas plak nak redah sampai ke Tasik Titiwangsa...Dah settle semua terjah la kat Giant, Cheras..Ala Giant sebelah highway tue...


Just beli barang sikit jer..Al-maklum la Mr Shah lepas accident so jalan pun masih ala-ala transformer masih gigih ikut g beli barang...Abang long dah besar so tugas dia la tolak troli, aku plak sibuk tolak hadif ngan stroller...


Nak dijadikan cerita GERAM aku nie...on the way nak ke parking kereta tue ingat nak singgah tengok tudung dulu la...so melopong la tolak stroller dan tinggalkan Abang long terkial-kial tolak troli...


Bapaknya tak leh jalan laju so follow jer la slow2 belakang abang long, sekali gedegang....


Aku toleh belakang tengok Abang long dah cuak coz dah terlanggar sorang makcik nie la..Umur lebih kurang 60 tahun macam tue la..


So sebagai mak, harus la rasa bersalah, cepat-cepat la aku minta maaf..


Aku : Sorry makcik..sorry tak sengaja..sorry
Makcik tua tak sedar diri : Adoooiiii...hish apa nie..sakit la..Mata tak nampak ke main tolak jer....(macam tu la bunyi ayat marah dia)


Aku plak terus minta maaf dan blah..Dalam hati rasa macam nak patah balik dan langgar makcik tak sedar diri tue ngan troli kuat-kuat....Kita dah minta maaf, so dah la...


Aku kalau tengok bebudak kecik ke yang terlanggar kita dan mak dia cepat2 minta maaf terus sejuk hati...Budak kecik mana la tau apa, dalam fikiran diorang nak enjoy jer..Lagi laju diorang tolak troli tue lagi enjoy la...Kalau yang tua langgar kita pun mesti diorang cakap minta maaf cecepat....Dah orang tak sengaja, maafkan je la..


Aku selalu jawap : Takpe...(dalam hati ngaduh sakit gak)


Yang GERAM sangat ngan makcik tak sedar diri tue la....terang-terangan cakap macam tue, ko nampak tak budak kecik yang tolak dan aku dah minta maaf...


Dah terus masuk kereta dan balik jer..tak sempat aku nak usha tudung..makcik tak sedar diri punya pasal la nie..


Sepanjang jalan balik tue, memang aku menyumpah seranah la makcik tue dalam hati jer...Doa orang teraniaya kan Allah makbulkan..Biar la makcik tak sedar diri tue dapat balasan setimpalnya....

5 comments:

  1. tu makcik jenis tak de perasaan kasih kat budak2 :)

    ReplyDelete
  2. dgn budak2 pn nk berkira ker? maybe makcik tu takde anak kot tu dia x tau ragam budak2 mcm mana

    ReplyDelete
  3. marah betul nie..sabar2 kayh yang!!..

    ReplyDelete
  4. mmg tragedi sgguh.dah minta maaf elok2 leh lak jwb gitu kan.kalau saya pun geram.

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...