Tuesday, May 07, 2013

Pengalaman Pertama Kali Mengundi



Selamat pagi


Aku nak stop dulu citer2 masa aku g Sarawak tue..nanti klu aku rajin aku update lagi...


So kita masukkan cerita tengah panas lagi...bahang Pilihanraya 2013 (PRU13)....


Ini merupakan pengalaman pertama aku mengundi..umur dah 3 series baru nak merasa mengundi padahal sebelum nie memang aku dah kena mengundi pun tapi masa tue pun tengah pregnant so malasnya nak balik ke Penang semata-mata nak mengundi so temankan jer la Mr Shah mengundi...


Kali nie anak2 pun dah besar harus la turut serta mengundi...kesedaran untuk memangkah baru ada dalam diri nie...sebelum nie jadi lalang la...hehehehe


Sejak informasi di hujung jari, makanya semua maklumat dah terbentang nak di baca...so kena la buat pilihan yang bijak...


Seperti yang ditunggu2...hari kejadian 5 Mei 2013 (Ahad)...masih berlengkor kat rumah lagi...dengar berita kata kemungkinan sebelah petang hujan terus kelam kabut siap2...
 

 Stop!!!...baca dulu apa yang patut...kitorang mengundi di SK Taman Rakan....


 Bilik 2 no. 697 & 726


 Mujur la tak ramai sangat orang...kesian aku tengok ada kakak nie, dah la pregnant terpaksa beratur ramai...jalan sekejap..duduk sekejap....lepas jer dia selesai mengundi...ada plak orang mengandung lagi tapi untungnya dapat terus ke depan...mungkin masa nie petugas kat situ perasan kot....untung la....


 Harus ambik gambar jari yang masih suci murni...belum dinodai...hehehehe


 enjoy adik dan abang....sian abang asyik jadi mangsa buli adik jer...


 Berdebar2 nak memangkah...bawa anak harus la gilir2 ngan Mr Shah...biar dia memangkah dulu, aku menyusul lepas tue....tapi kena jarakkan sikit la...


 Alhamdulillah...dah selesa tunaikan tanggungjawab....kagum hadif tengok jari2 mama dan papa dah bertukar colour...


 Hambek ko...dah macam pakai inai daaa....keliling biru...


 Aiyakkk...dakwat belum kering ini budak dah sibuk nak pegang2....pelik ye???


 "saya dah mengundi...anda bila lagi"...

kecik2 dah mengundi...hahaha


Lepas 2 hari still dakwat kekal tue ada lagi...penangan dakwat kekal ala inai....rasa nak suruh jer letak 10 jari baru la meriah...hahaha


Tahniah buat semua calon2 yang bertanding...Tunaikan tanggungjawab kepada rakyat dengan jujur dan amanah...jangan bila dah menang terus lepas tangan...pantau kebajikan rakyat kawasan anda...dan kotakan janji2 yang dibentangkan semasa berkempen....


Aku sayangkan MALAYSIA dan kalau boleh nak hidup dalam suasana aman dan tenteram..jangan lagi berlaku pergaduhan...sedih tengok sesama rakyat bergaduh....Keamanan sekarang bukan untuk kita jer tapi harus kekalkan hingga ke anak cucu kita...

3 comments:

  1. ekekekeee c kecik pon ngundi yer...

    ReplyDelete
  2. wah samalah kita bmw 3 series baru rs nak mengundi,sblm ni byk memerhati kedua-2 pihak.tapi kali ni mmg yakin nak undi mana.kalau bkn kita sapa lagi ye tak?

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..dah tunai t/jawab..
    lya g kul 3pm.. x perlu beratur..trus je masuk blik undi

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...