Monday, January 17, 2011

Part 1 : Putera Raja Comel...Comel ker???



Sebelum nie pernah tulis kata nak citer pasal putera raja comel kami nie...skrg baru ada idea nak story aper...

Ok mula2 nak citer pasal first time aku pregnant.....tapi aku rase nanti2 la story...kita terus citer pasal anak aku bila dah nak kluar kat dunia nie...

Aku start cuti dari membuat kerja2 kat opis ari Khamis (11/9/2008)...klu org lain klu doktor dah bagi due date nak bersalin, confirm la dua minggu sebelum tue dah cuti...aku malas la nak cuti awal2 coz nak jimat cuti katakan...pastu bosan la dok umah lama2...sebab utama aku lambat amik cuti coz keja kat opis yg menimbun2 tue...

Ari Isnin (8/9/2008), arwah bos aku siap tanyer kat aku bila start cuti..aku ckp ari khamis la...tup2 dia terus secretary dia arranged majlis buka puasa awal..kat opis aku nie selalu tiap2 tahun ada buat majlis buka puasa...selalu kat ujung2 ramadhan baru la buat...tapi sebab kali nie aku pun dah nak bersalin so buat la awal...sempat la aku berbuka puasa ngan ahli keluarga dak opis aku yg lain..yg tak tahan arwah bos tanyer nak bersalin nie ada duit ker tak???siap nak bagi lagi....punyer la baik ati bos aku nie...susah nak nak dapat bos mcm nie...aku pun dah menabung dari mula so terpaksa la menolak ngan cara baik....aku gunakan la tabungan yg sedia ada...

Klu aku ckp sepanjang bulan puasa tue..aku tak pernah tinggal lagi puasa, mesti ada yg gelak setan...mcm tak caye jer erk...aku puasa mcm biasa, mungkin ade hikmahnyer kot pregnant di bulan mulia nie..aku tak rase lapar langsung...syukur alhamdulillah...sehari sebelum puasa tue ingat tak boleh la puasa sebab setiap mase aku rase lapar jer...sentiasa kena makan...siap tuan tanah x bagi puasa coz dia takt memudaratkan anak dia dalam perut aku tue...

Pagi jumaat tue, aku dah bangun sahur, pastu tunggu jap solat subuh...pastu sambung tido blk...ingat kul 8 baru bangun nak siap2 g check-up ari nie...doktor bagi due date kat aku kate ari nie aku bersalin tapi takde pun tanda2 lgi...aku dah risau takut lambat la plak...sbb dah tak sabar nak tgk camner muka anak aku nie...selalu g scan 2D jer so tak dapat la imagine camner la rupernyer...bangun tido kul 8, g la toilet cam biasa tup2 aku tgk ader darah kluar...dah nervous tahap kritikal dah nie..coz aku ada tanyer kawan aku sebelum nie, dia kata klu nak bersalin tue klu kluar tanda darah mesti sakit & susah giler nak bersalin

Ok la sambung plak citer nie kat PART 2...tuuuungggguuuu.....

0 comments:

Post a Comment

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...