Wednesday, May 11, 2011

HANTU GAMBAR



Tengahari baru nak update...pagi tadi banyak giler keja opis nie...sebenarnya sekarang pun tak abis lagi tapi curi-curi buka blog gak...


Hari nie nak sambung strory hantu...nie kesinambungan dari hantu opera cina la nie...rumah yang sama gak...Semakin suspen citer nie. Malam jer mesti jadi mimpi ngeri bagi aku la. Dah la dok sorang, tido pun sorang. Aku rasa bukan tido sorang kot. Kalau aku boleh nampak makhluk halus confirm nampak diorang bersepah-sepah dalam umah aku tue..


Jiwa pun masih remaja masa tue, so ada la gambar kartun dari majalah Ujang yang aku suka tampal kat dinding. Orang sepatutnya tampal ayat al-quran, apakan daya masa tue masih jahil lagi. G la tampal gambar awek & pakwe kartun dalam komik tue.


kredit to mr google



Sebelum nie aku tak pernah perasan pun pasal gambar tue. Just ignore jer. Satu malam, masa tengah kusyuk sembahyang isyak, tiba-tiba pintu almari bilik tertutup & terbuka sendiri. Padahal kipas angin takde la plak aku hala ke almari tue. Sembahyang2 gak tapi aku kompem la masa ni aku dah tak kusyuk. Ketakutan mengatasi segalanya. Abiskan gak solat tue. Pastu dengan keberanian tak seberapa nie aku g la tengok kat almari tue, apa la yang menyebabkan dia tertutup & terbuka dengan sendiri.


lebih kurang macam nie la rupa almari tue (kredit to mr google)


Bila aku hala kipas ke arah almari tue, takde la plak dia nak tertutup & terbuka. Masa nie dah cuak gila dah. Rasa nak lari jer dari rumah. Sekali mata aku terpandang la plak kat gambar komik yang aku lekat kat dinding tue, rilek jer aku tengok gambar awek tue tengah tersenyum kat aku. Setahu aku sebelum nie takde la plak awek tue nak senyum bagai. Dah dibelek dan ditelek makin pelik aku tengok riak wajah awek tue. Dia macam tengah memandang tepat ke arah aku.


Nak aku tunggu sampai esok, sorry la...tak sanggup aku nak tido bertemankan awek berhantu @ hantu gambar tue. Terus call Tuan Tanah. Bukan suruh datang teman aku tido tau tapi suruh dia tanggalkan gambar awek berhantu tue. Malam tue juga operasi menghapuskan hantu gambar dijalankan.


Baru la aman aku nak tido malam tue. Abis semua ayat quran aku baca sampai la terlelap. Esoknya aku tanya la Tuan Tanah pasal gambar tue. Dia cakap dia buang kat sungai. Sebelum buang, dia bakar dulu gambar tue, sampai jer dekat keratan gambar awek tue, boleh plak api tue terpadam sendiri. Tak ke musykil. Padahal kertas majalah komik mana la tebal, sekali bakar je boleh hangus semua. Setelah dia baca ayat2 quran sikit, cuba nyalakan api sekali lagi, baru la terbakar gak gambar awek tue. Abu gambar terus buang dalam sungai.


Hantu opera cina dah datang, hantu gambar pun dah kena bakar....ada lagi hantu lain plak yang muncul...aduhhhhh


Perahan Otak : Tali Barut Comey


13 comments:

  1. agak menakutkan...scaryy laa

    ReplyDelete
  2. ada hantu lain lagi eh..x sabo nk baca selanjutnya..boleh lg kamu tido kat rumah tu sengsorang..kalau sy dari hari nmpk cina opera tu cari rumah lain dah..

    ReplyDelete
  3. tengok gambar ujang..dah lama xbc ujang..:(

    ReplyDelete
  4. org ngandung pun nak cite pasal hantu ke...????hahahahah

    ReplyDelete
  5. wahhh banyak cerita hantu yer kt sini.

    ReplyDelete
  6. hu..hu..mistik sungguh ni.. boleh buat buku..he.he

    ReplyDelete
  7. huwaaa..seram gak sorang2 camtuuu..
    ni gambar katun slash ngan awek dia ke? cam ingat2 lupa ..lama tak belek Ujang:)

    ReplyDelete
  8. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Maaf lama tak ziarah kamu semua….
    Jom Terjah entry terbaru ??
    diy bumbung kereta karat

    eeeemmm dulu mmg aku minat baca ujang punya kartun ni.... bab yang paling aku minat selangkah ke Alam misteri.... seram lawak lah kiranya... but terselit satu pengajaran yang berguna....

    ReplyDelete
  9. ,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
    //__l_l_,\____\,__
    l_---\_l__l---[]lllllll[]
    _(o)_)__(o)_)--o-)_)___
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    " Antara kau dan aku
    Blog ini sebagai pengantara”
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Maaf lama tak ziarah kamu semua….
    Jom Terjah entry terbaru ??
    bila blog kena block timbul

    diy bumbung kereta karat

    ~~~~~@@@~~~~~~
    Selamat Hari Guru
    ~~~~~@@@~~~~~~
    Wahai guru yang dikasihi,
    Engkaulah pelita diri ini,
    Menerangi hati nurani,
    Moga dirimu dirahmati
    ~~~~~~~~~~~
    Ya Allah peliharalah guruku,
    Agar dipimpin terus hambaMu,
    Agar terhindar dari Neraka,
    Moga dibukakan pintu Syurga
    ~~~~~~~~~~~
    Tak terbalas jasamu
    Berkorban jiwa raga
    Mendidik anak bangsa
    Jadi insan berguna
    ~~~~~~~~~~~
    Keikhlasan di hati
    Hulur bakti dan budi
    Kau penyambung warisan
    Ilmu cahaya hati
    ~~~~~~~~~~~
    Ampunkanlah wahai guruku,
    Kesilapan anak-anakmu,
    Ku serahkan jiwa ragaku,
    Agar terdidik nafsu liarku
    ~~~~~~~~~~~
    Dengan izin Allahu Rabbi,
    Engkaulah guru yang sejati,
    Engkau bersabar mendidik kami,
    Moga dirimu diberkati
    ~~~~~~~~~~~

    ReplyDelete
  10. Majalah Ujang antara majalah kesukaan di zaman sekolah dulu-dulu.Memang menggelikan hati sungguh..

    ReplyDelete
  11. kita bakor kita bakor..hehe
    dulu masa bujang kami pun suka menampal2 ni, skang da takde dah bersih je dinding umah tu..:)

    ReplyDelete
  12. erkkk,takuttt...kartun je ke gmbr ppuan tu?

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...