Monday, November 11, 2013

STRESS NAK PILIH TADIKA



Selamat petang


Aku kini mengalami keadaan stress yang melampau-lampau...bukan stress keja sangat tapi stress nak pilih tadika untuk haikal....


Ingatkan nak hantar ke tadika yang ada mengajar iqra dan solat la kan tapi survey punya survey tetap tak puas hati...Dah 4 tadika yang aku survey sekitar Saujana Impian nie tapi masih tak jumpa yang memuaskan hati...


Ada yang mama berkenan, haikal plak awal2 tolak mentah2...baru soal jawap ngan cikgu depan tadika dia dah tolak mentah2...macam mana tue...kalau tak memikirkan masa depan dia, aku suruh jer dok rumah...kita nak bagi dia pandai dan berjaya dalam hidup tapi dia plak menolak...ggrrrrr


Ada tadika aku berkenan dengan silibus pelajaran tue tapi tadika plak menakutkan...macam kembali ke 20 tahun yang lepas plak....aku takut dia yang x selesa nak belajar....Rasa macam ruginya hantar haikal g tadika lambat.....


Ada yang cakap umur2 baya haikal nie memang suka main tapi bagi aku klu tak pupuk semangat nak belajar nie sampai bila2 la semangat tue takde....


Dia ada semangat nak membaca tapi tue la dah sampai hujung tahun tak pandai membaca macam mana tue...huruf dah kenal, membilang tahu, menulis dah pandai, mewarna dah cantik...sekarang tinggal nak bagi lancar mengeja dan membaca jer.....


Tolong la macam mana nak buat nie...masa dah suntuk, tadika pun banyak yang hampir penuh pendaftarannya tapi aku masih belum buat keputusan..STRESS...


Korang2 yang area Kajang nie boleh tolong suggest tadika untuk anak aku tak???....memang dah terdesak gilers dah nie....

4 comments:

  1. Aulad takde ke dear area sana?kat BTHO ade Aulad..takut jauh je dengan Kayrul...

    ReplyDelete
  2. tak mahir dengan area kajang..
    semoga dipermudahkan urusan sis ye

    ReplyDelete
  3. Maaf tak mampu nak suggest. Tapi apa pun, bg sy anak2 kecik nih wpun kuat main tapi masa ni diorg menyerap kuat.

    ReplyDelete
  4. hmmm nk pilih tadika pon susah eh rupanya~ hehehe.nt rara mcm mana lah gayanya.kalo kat ampang ni.kami ingat nk hantar kat little caliph tu.umur 4tahun-6tahun

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...