Thursday, January 27, 2011

AKU TENSION!!!!! ....RUMAH AKU DI RAMPAS



Hari yg bengang dan malang wat aku arinie....ingat nak cuba la nasib beli umah...skrg dok menyewa jer...bila dah cukup duit simpanan.....berangan la nak beli umah mcm org lain...

Takkan nak menyewa umah org sampai ke tua kot....Dah sebulan lebih round2 cari umah utk dijual....duit minyak pun byk abis...duit prepaid lg la...asyik call owner yg letak iklan kata nak jual umah...agent pun aku bantai call gak..

Minggu lepas jumpa la umah yg berkenan...congak2 duit simpanan yg x seberapa tue, aku rase cukup la byr 10% deposit...Umah tue bank lelong...cantik lg coz takde org duduk lg...so kiranya klu aku berjaya dlm lelongan tue, takde la aku nak kluar lg duit utk renovate lg...

Ari Isnin lepas aku g bank coz kena wat BANK DRAFT....dah lepas tercangok kat bank tue sampai nak jadi OKU la aku tunggu turn aku....tup2 bila sampai turn aku, blh plak budak counter tue ckp klu nak wat BANK DRAFT tue kena g counter lain....dah la kaki aku mcm nak patah tunggu turn...blh plak dia ckp macam tue...masa tue aku rasa klu ada bom masa, aku dah letupkan dah bank tue....

Dgn bermodalkan muka kesian tak hingat....ala2 muka kucing dlm shrek tue...muka kesian habis la...akhirnya bdk counter tue tolong la gak....mungkin dia rasa kejap lagi dia akan makan pelempang aku kot..tue yg dia ckp blh tolong walaupun sebenarnya.....hampeh jer

Akhirnya settle dah satu kes....

Ari yg ditunggu2 tiba gak...iaitu HARI NiE...ulang TAIP...hari nie KHAMIS 27/01/2011...memang sejarah abis la tarikh nie...pagi2 aku dah sampai kat tempat lelong tue...aku rasa aku org pertama yg sampai...bersemangat giler la....

Agak lama la aku tunggu...sejam pastu baru start lelong...klu aku tau sejam aku kena tunggu...baik aku tido kat umah...sebelum start lelong...ada la ulat2 yg suruh aku tarik diri dan diorg akan bayar....aku pedulik apa...penat2 aku g bank wat bank draft...pastu kena tunggu lama plak...sampai sini kena tunggu sejam plak...senang2 jer ulat tue suruh aku tarikh diri...

Aku akan berjuang hingga titisan peluh ketiak aku yg terakhir....bila dah sampai masa rumah lelong yg aku nak beli tue...dgn macho dan tampannyer aku start angkat tangan dlu untuk bid umah tue...lagi 3 org mangkuk yg join pun x nak mengalah gak...makin aku rancak angkat tangan, makin rancak gak diorg follow...dah macam wat OMBAK lak aku rase...

Bila dah lepas paras yg aku target...2 mangkuk nie dah berhenti angkat tangan...aku rasa peluang aku makin cerah...aku cuba lg walau pun target aku dah lebih...tup2 mangkuk yg sorang nie, blh plak menyusul lagi....

Last2 aku terpaksa tarik diri gak...sebab aku rasa macam tak masuk akal jer...nak berebut ngan mangkuk tue pun tak guna...aku tgk kereta dia tadi pun aku dah rasa peluang tipis...tapi aku gagahkan juga utk cuba nasib..

Mangkuk nie..dah la ko dah kaya...bagi la peluang org susah mcm aku nie nak merasa ada umah sendiri...ko dah kaya g la beli umah setaraf ngan kereta ko yg usung ke ulu ke hilir tue....

Mungkin dah bukan rezeki aku...mungkin rezeki aku nak merasa ada umah sendiri di tempat lain kot...huhuhuhu......kecewa siot....

2 comments:

  1. adusss sedih lak baca...xper mmg blm jd rezeki kayrul lg...insya-Allah ada yg lebih baik lg menanti

    ReplyDelete
  2. Thanks lina....terubat sikit kesedihan..bila ada member2 beri kata semangat juang...

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...