Monday, August 08, 2011

Pulut Panggang dan Lai Chi Kang Punya Pasal..Perut Aku Merana



Selamat Tengahari


Seronoknya dah hari ke 8 berpuasa...tinggal lagi 3 minggu lebih jer lagi..


Tajuk entri punya la panjang...kecewa siot berbuka malam tadi. Tengahari meronggeng tak hingat g jenjalan anak beranak. Balik tue terus perut sakit. Nak masak pun tak larat. Mujur la ibu mertua ada bagi bubur lambuk. Ada la rezeki berbuka. 


Tiba-tiba tekak terasa nak makan nie..


Pulut Panggang (kredit to mr. google)


dan INI


Lai Chi Kang (kredit to mr. google)


Apa lagi suruh la Tuan Tanah g bazar ramadhan carikan. Sementara tunggu dia balik bersemangat la panaskan semula bubur lambuk.


KECEWA


Bila aku tengok Tuan Tanah balik bawa air soya jer. Apa yang aku pesan takde. Puas la dia merayau kat bazar ramadhan Taman Mesra ngan Taman Rakan, tapi non ado...


Dah berbuka je la ngan bubur lambuk. Ingatkan kenyang. Rupanya tak kenyang langsung. Perut minta di isi lagi...Tapi ego punya pasal, sebab kecewa tak dapat makan apa yang aku ingini terus semalam mogok tidur awal. Lepas isyak jer terus terbongkang. Hari nie masih teringat-ingat lagi benda-benda tue. Akan aku pastikan hari nie mesti aku akan cari sampai ke lubang cacing la...huhuhu


Perahan Otak : Tali Barut Comey

17 comments:

  1. kena dapatkan nnti baby jurai air liur :)

    ReplyDelete
  2. peh,, betul2 ngidam kan, benda smlm pon still ter engt2 lg, huhuhu

    ReplyDelete
  3. dah 8 hari puasa..tak beli lagi minuman kat bazar..huhu..

    ReplyDelete
  4. Laa...kesian dia. Kene datang awal sikit kot? Biasa anis g dalam pukul 6 ptg, banyak lagi yang ada. Tp, laici kang mana nak cari? Anis rasa xde jual kat bazar ramadhan..
    Kena cr kat warung la. huhu...

    ReplyDelete
  5. hehe harini terjah cari lagi ye

    ReplyDelete
  6. alorrrrrrr ciannya...selalunya kalu bazar ni memang pemes la dengan ayaq laici kang ni..tup2 non hado...kalu pukut pangganag tu ye la susah dapat...tk pe teruskan usaha mencari ye

    ReplyDelete
  7. alolo kesiannye .. nie laen kali nak kena pegi bazar awal2 tu . kalau tak kang da abes . hehe

    ReplyDelete
  8. heheh..bubur lambuk memang tak kenyang..hari ni kena p cari jugak apa yg dihajat tu sampai jumpa..balas dendam,

    ReplyDelete
  9. sianya takpe nanti cr lagi..dedua tu pun feberet sy gak yummyyy bestnya kalau leh makan wuwuwu...

    ReplyDelete
  10. mengidam nampak.. yelah, jarang nampak org jual lai chi kang kat bazar. Org lain hitung hari nak raya.. kita hitung hari nak bersalin.. kekekekeke

    ReplyDelete
  11. shian dia..harap esok dpt apa yg diidamkan..

    ReplyDelete
  12. alahai siannya.....harap2 dapat lah apa yg di hajatkan tu....

    ReplyDelete
  13. bunga terliur nak makan pati soya..

    ReplyDelete
  14. pulut panggang mmg sedap!!!! zana suka..

    ReplyDelete
  15. thanks buat semua kengkawan yang prihatin..akhirnya dapat gak makan apa yang diidamkan...hehehhe

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...