Tuesday, February 28, 2012

ADA HANTU BANYAK DI BUKIT AMPANG



Selamat malam

First time tahun nie aku buat entri waktu malam...aku baru lepas balik g beli "Kaw Kaw Burger Bakar" kat Wangsa Maju..Nanti la aku story ye..

Balik tue..kitorang balik ikut jalan Bukit Ampang dari Kuala Lumpur nak ke Kajang. Naik je Bukit Ampang, Abang Long tak henti-henti cakap "Ada Hantu....Ada Hantu"...

kredit to mr google

Kalau sekali takpe la..nie sepanjang jalan Bukit Ampang hingga la ke kawasan perumahan Hulu Langat..Bila dah sampai kawasan perumahan terus dia cakap "Takde Hantu Dah..."

Bikin kecut perut betul la anak aku nie...Budak-budak kecikkan boleh nampak makhluk-makhluk halus nie...
Maybe yang dinampak kali nie tak menyeramkan kot..tue yang boleh cool jer sepanjang melalui jalan Bukit Ampang tue..

Cuma satu je la..mulut tak berhenti cakap "Ada Hantu...Ada Hantu"

Tapi memang pun kawasan tue keras sikit coz masa zaman naik motor dulu..selalu gak la lalu kawasan tue kalau nak ke KL...bila balik lewat malam mesti terbau macam bau mayat dan kekadang terserempak ngan Pocong di tepi jalan...Kalau sesekali bau mayat takpe la..tapi memang kerap bau mayat la bila lalu situ...

Aku kalau lalu situ mesti pejam mata coz tak berani nak tengok kot2 terserempak dan ternampak hantu kang maunya aku demam seminggu...hehehehe

Aku tengah karang nak upload gambar maya karin tue..sekali rilek je abang long tengok terus cakap "kum kum"...aku tanya la "macam nie ker haikal nampak tak"

Dia hanya mampu cakap "kum kum"...aduh...naik tegak bulu roma aku tengah taip entri nie

16 comments:

  1. hehehe sy yg baca ni pun seriau.....memang kawasan tu kan agak scary skit malam2 sebab sunyi n hutan kiri kanan....

    ReplyDelete
  2. huhu..sy yg baca pun seram jugak..

    ReplyDelete
  3. salam...thanks follow n sudi bace entry mari becerita:aku sepasang kasut...nice penceritaan...
    xp takut pulak hantu2 ny..
    heheeh...

    ReplyDelete
  4. Salam Budaya............
    salam kenal buat blogger Kuala Lumpur nie,..

    wahhhh seremnya postingan nie.
    ku tak bisa cakap - cakap tobe affraid.

    hehehehe
    don't forget to visit Suka Menulis Lampung

    ReplyDelete
  5. @missNick

    betul-betul scary kawasan tue..kalau lalu sorang tak tau la macam mana

    ReplyDelete
  6. @!k@

    yang baca pun dah seram, yang lalu situ malam tadi lagi la seram

    ReplyDelete
  7. @kina

    jaga-jaga kang hantu datang plak..hehehe

    ReplyDelete
  8. cerita u ni same to my brother...beli burger bakar @ kaw2 burger...naik bukit ampang...tp die berakhir ngan accident....sib baik selamat...

    ReplyDelete
  9. cerita u ni same to my brother...beli burger bakar @ kaw2 burger...naik bukit ampang...tp die berakhir ngan accident....sib baik selamat...

    ReplyDelete
  10. @wid

    kawasan tu memang merbahaya sikit, selekoh dah la tajam pastu memasing bawa laju giler masa lalu bukit tue....dah lama tak lalu situ

    ReplyDelete
  11. Dulu masa baru pindah Langat, seran jgk, selalu sangat kes buang mayat situ. Tapi dah lama2 aku jadi lali. Yes aku selalu bawak kereta laju sbb corner dia sedap. Kalau tak biasa lalu dan x selalu lalu jgn bawak laju sbb kdg2 ada byk lubang & pokok tumbang. Mana yg laju semua org yg dah biasa situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tue..jalan tue dulu asal lalu jer mesti bau mayat...naik seram bila lalu

      Delete
  12. Kwn kwn slalu pg keja ikut jln tu time gelap subuh subuh tp dorang kata ok je.sy pn slalu gak lalu ctu.stakat ni lum la jd bnda pelik pelik..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  13. aku pun kerap jugak lalu situ sorang2 sbb gi mancing kat kolam tekala sri bayu...selalu aku blk line kol 2 ke 3 pagi...terpaksa rempuh dua bukit...tapi mmg seram ada jugak tapi buat2 tak tahu je...dah 3 tahun aku dok lalu laluan tu kerana pancing punya pasal...alhamdullilah sampai la ni aku tak jumpa apa2...mmglah sapa nak jumpa hantu kan...so minta simpan jauh2 lah

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...