Friday, February 24, 2012

Kambing Panggang Untuk Aqiqah



Selamat petang

Dah lama janji nak cerita pasal port baik punya untuk kambing panggang. 
Nak tengok kambing panggang dan menu sampingannya boleh baca entri Majlis Aqiqah dan Cukur Rambut Hadif Iskandar.

Memang mencabar gak la nak mencari kambing untuk aqiqah anak bongsu nie. Umur dia dah nak masuk 3 bln masa tue, rambut pun makin panjang...nak tak nak kena cepatkan juga la majlis untuk anak bujang tue...

Abang long dulu umur 4 bulan baru buat aqiqah coz masa dalam pantang dia dah cukur rambut so takde la tergesa-gesa sangat la..

3 tahun dulu harga kambing baru RM 600.00 untuk kambing biri-biri. Masa tue beli kat Johor jer. Tempah ngan sedara kat sana.

Sekarang, cari mana-mana tempat untuk kambing biri-biri dah RM 800.00 sekor. Aduhai macam nie rasa macam nak bela kambing je la..hehehe

Anak lelaki harus la 2 ekor kambing ye. Kalau anak perempuan cuma seekor jer..

Aku plak, kalau kambing buat lauk, memang aku tak lalu la nak makan tapi kalau panggang aku makan la. Tapi kena tengok caranya gak. Ada yang kalau tak pandai panggang, nanti bau kambing tue tak hilang..

First time aku makan kambing dengan banyaknya masa g majlis hari jadi anak kawan aku kat KL. Dia buat bakar kambing..memang sedap dan terbaik la..Terus aku jatuh cintan nak kambing panggang..

Puas cari sana sini, tak jumpa gak..Majlis dah dekat..akhirnya jumpa juga lepas aku search kat internet nie dan harganya pun berbaloi-baloi...

Untuk aqiqah tue kami beli kambing dari tempat yang berlainan. Seekor kambing untuk masak lauk makan dengan nasi beriyani harganya RM 700.00. Seekor lagi beli plak kat tempat lain coz nie untuk buat panggang. Harganya RM 750.00 dan kalau nak panggang kena tambah RM 350.00. 

Kalau tengok gambar kat bawah nie, kami ambik Pilihan 2. Jangan risau diorang dah sediakan khemah sendiri untuk panggang kambing. Tak perlu la korang pening kepala nak sediakan khemah khas untuk panggang kambing ye..


Mesti ada tertanya gak kenapa dalam gambar tue cakap kambing panggang hanya RM 850.00 jer tapi aku kena mahal. Sebenarnya RM 850.00 untuk kenduri kahwin, doa selamat, rumah terbuka, korporat dan persendirian. 

Untuk aqiqah harga adalah lain bergantung kepada saiz kambing yang kita nak aqiqahkan.

Kalau korang rasa tak nak menu sampingan, harganya cuma RM 800.00..ala tambah RM 50.00 dah dapat macam-macam dan berbaloi-baloi lagi

So saper yang berminat boleh la call

Amar - H/P No : 012-263 3995
No. 18, Lorong CP6/52a Taman Cheras Perdana
43200 Cheras, Selangor

Perkhidmatan mereka hanya sekitar SELANGOR dan KUALA LUMPUR sahaja ye

Aku share kan cerita dan info nie kat sini bagi memudahkan korang yang tercari-cari tempat yang murah dan berbaloi untuk kambing panggang dan yang penting Kambing Panggang diorang memang TERBAIK dan SEDAP

5 comments:

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...