Monday, February 13, 2012

Majlis Aqiqah dan Cukur Rambut Hadif Iskandar



Selamat petang

Selamat dan selesai sudah Majlis Aqiqah & Cukur Rambut anak kedua aku Hadif Iskandar pada 05/02/2012 (ahad) bersamaan 12 Rabiulawal 1433H (Maulidur Rasul).

Terima kasih tak terhingga buat sedara-mara Johor dan Penang yang turun menolong dan memeriahkan Majlis kami. Majlis nie buat kat rumah mertua aku. Mujur la rumah mertua pun dekat jer dan satu taman plak...hehehehe

Part paling mencabar adalah nak cari kambing untuk aqiqah nie. Nanti aku story port baik punya untuk buat kambing panggang ye...

Nak karang panjang-panjang pun aku rasa semua malas nak baca, so kita tengok gambar je la ye...

Rambut masuk pacak dan lebat lagi sebelum majlis

 Kambing yang diorder sampai jam 5.30 petang..

 Seronok abang long bergurau senda ngan pakcik dan makcik

 Kambing panggang dah hampir masak..Sempat lagi mak mertua aku bergambar ngan krew kambing panggang

 Makanan sampingan kambing panggang - sup cendawan, blackpaper sos, sos thai, garlic bread & salad

 Macam-macam lauk yang dimakan bersama nasi beriani johor..mak mertua aku kan orang johor, harus la masak masakan johor

Majlis bermula jam 8.30 malam, anak aku dah tidur tak sedarkan diri..takde buaian indah2...sempoi je aku buat..jimat kos..hehehhe

 Geng-geng marhaban yang memeriahkan majlis

 Abang long yang keletihan..tidur dari mula majlis sampai keesokkannya..hehehe
Penat betul la. Dia paling busy menolong disiang hari. Al-maklum la majlis untuk adik tersayang

 Boleh plak Hadif terjaga time nak potong jambul nie. Mujur la dia tak meragam time makcik2 nie bagi kurma dan air zam-zam. Good boy betul anak mama nie

 Abis je potong jambul terus terlelap semula

 Geng marhaban dah sudah. Geng surau plak sambung buat tahlil. Sekarang turn hadif plak untuk dibotakkan. 

Mujur ustazah yang cukurkan rambut dia sangat bagus. Takde luka pun kepala hadif..yang terluka tangan ustazah tue plak..Risau gak aku coz kesan bengkak akibat vacum dulu tak sembuh sepenuhnya lagi. Abis cukur rambut, terus dapat upah susu..hehehhe

 Kawan aku Gee yang sanggup meredah KL memalam nak datang Majlis aku. Thanks sesangat ye Gee dan family

 Masa nie dah jam 10 malam. So orang pun dah kurang

Kambing panggang pun dah tinggal rangka jer. Laku betul semua lauk-lauk yang dijamu

 Sesi gedik aku dan tuan tanah. Nyenyak betul hadif tidur atas pangku tok penang

 Kepala kambing yang dibaham oleh kucai
..peace yooo


 Abang long dan adik yang tidur tak sedarkan diri

 Orang kuat majlis yang kepenatan sangat

 Bangun pepagi terus abang long sayang2 adik. Terkejut abang long tengok rambut adik dah botak yeee...
 Terima kasih dari kami sekeluarga buat semua yang banyak membantu dalam Majlis aqiqah nie

0 comments:

Post a Comment

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...