Wednesday, February 15, 2012

Kecik-kecik dah pandai feeling tengok movie..aduh la anak mama



Selamat pagi

Hari nie genap umur Hadif Iskandar 3 bulan. Sekejap jer masa berlalu. Aku terjaga pagi nie tengok dia tidur meniarap. Pelik peel dia bila umur dah meningkat nie. Selalu tidur terlentang jer ngan tangan terangkat macam org nak Takbir waktu solat.

Dah pandai layan diri sesorang kalau aku tengah masak atau mandi. Semalam ada la satu part yang paling kelakar terjadi kat anak-anak aku nie. 


 kredit to mr google

Sesampai jer rumah, terus la buka tv. Masa tue tengah ada cerita Lagenda Budak Setan yang movie punya. Hadif sampai-sampai umah minta nenen dulu, yang abang long plak wajib main game perang kat laptop.

Sambil nenenkan hadif aku layan la movie tue. Sampai part nak ending citer nie, masa tue Ayu baru meninggal lepas bersalin dan ada part baby menangis sambil ada iringan laju tema cerita nie. Yang buat aku terkejutnya, Hadif boleh berhenti nenen, pastu suara dia macam ala-ala tengah feeling nyanyi lagu tema tue ngan mata tak terkelip-kelip tengok tv. Bila part baby kashah tue menangis, boleh plak Hadif nie pun cebik-cebik mulut sambil nyanyi.

Yang si abang long plak siap bertakung air mata aku tengok. Bila aku tanya "Haikal nangis ye". Terus dia sembamkan muka kat bantal dan kesat air mata.

Kecik-kecik dah pandai feeling tengok filem nie anak-anak mama nie. Aduuuuhhhhh la...
 

2 comments:

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...