Monday, February 20, 2012

GERAMNYA AKU DENGAN ETIQA TAKAFUL !!!!!



Selamat pagi

Pagi-pagi dah nak buat entri lepas geram..TERSANGAT-SANGAT GERAM !!!


Aku baru balik dari opis ejen Etiqa Takaful..hehehe curi-curi keluar opis jap g settle masalah pasal insurans.

Dari tahun 2006 aku buat insurans tak pernah ada masalah..tup-tup aku dapat surat NOTIS LUPUT dari Etiqa Takaful / Takaful Nasional.

Ingin dimaklumkan bahawa tempoh yang dibenarkan untuk menjelaskan sumbangan telah berlalu, pihak kami terpaksa menukarkan status kontrak tuan/puan kepada status LUPUT.

Tak ke bangang bila aku baca surat tue..Auu punya la jadi pembayar tegar..ingin blogger je ke ada blogger tegar... tup-tup dapat surat nie..Awal bulan jer, dapt gaji terus g bayar. Untuk makluman, Notis Luput tue untuk insuran abang long a.k.a haikal danish.

Setiap bulan mesti aku bayar untuk dia dan aku sekali gus. Di punya insuran aku buat masa bln April 2009. Sekali lepas suruh agen tue check dia kata aku 3 bln tak bayar untuk anak aku nie..

Bln Mei 2009
Bln Januari 2010
Bln April 2010

kredit to mr google

Hantu tak Etiqa nie????...Macam nie ke dia buat kat pelanggan setia dia. Kalau aku tak dapat surat nie, kompem kalau jadi apa-apa kat anak aku, aku tak leh tuntutnya coz dah luput dia punya insurans. Kalau boleh minta dijauhkan la. Aku buat insurans nie pun untuk keselamatan dan tabungan dia di masa hadapan.

Pernah aku g bayar, bila dapat resit tue..dia bukan bayar untuk anak aku, dia g bayar untuk anak orang lain. Bila aku tanya kenapa jadi macam tue, terus kelam kabut kata akan dibetulkan kemudian...

Aku memang dah lama hangin satu badan dengan etiqa nie, tunggu nak meletop jer. Sekarang gunung berapi dalam badan aku dah meletop... 

BERSEDIA LA UNTUK BERTEMPUR

Siap sedia la etiqa, aku akan serang balas. Balik nie nak kena buka balik fail-fail resit yang aku dapat tiap-tiap bln tue...

36 comments:

  1. baru plan nk amik insurans.. tp dgn prubsn takaful..hopefully xde mslh pape, huhu

    ReplyDelete
  2. hentam je dia orang tu.....pastikan dapat surat permohonan maaf sekali...pastu update kat blog ye

    ReplyDelete
  3. br berura2 nk cr insuran utk ank2..tp msih seurvey..tp ble tgk yr ststmnt tg etiqa ni..hmm kne fkir balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf men ganggu. Just nak sharing AIA takaful ada perlindungan untuk family. Lagi saving. Boleh hubungi saya di 0177720520. Syaza

      Delete
    2. Salam. Sy life planner di AIA takaful. Jika ingi membuat perlindungan untuk keluarga boleh hubungi saya di talian 0177720520. Inshaallah harga yg berpatutan dan memuaskan bagi bajet tuan.

      Delete
    3. Maaf men ganggu. Just nak sharing AIA takaful ada perlindungan untuk family. Lagi saving. Boleh hubungi saya di 0177720520. Syaza

      Delete
  4. sabo yea. balik nanti kuarkan semua resit2 yang ada, kasi ajar sama diorang. Kalau depa tau pasal n3 ni mesti kelam kabut semua orang. Harap2 prudential tak jadi cam gini. kena pi check ni.

    ReplyDelete
  5. saya punya claim banjir 2 tahun lepas, sampai hari ni tak dapat.etica seriusly memang cm s**l..sorry 2 say la.apa nk buat, gov loan smua kena ambik etika.no choice!

    ReplyDelete
  6. Heheee...tak bole nak ckp banyak sbb zuris pun agen insurans.tp prudential.tp so far, dah banyak client lari dari etiqa nie ke prudential bsn takaful :)

    Psss..kalu rasa2 nak ambil yg lain, roger2 ek
    =D

    ReplyDelete
  7. @Liyana

    yana, mana2 insurans akan hadapi masalah yg sama yg penting kalau dapat ejen bagus dan rajin buat kerja untung la...

    ReplyDelete
  8. @azam

    betul tue..siap la diorang nanti...nanti kayrul update citer tue

    ReplyDelete
  9. @Faztee Danisha

    alamak..etiqa nie ok je insuransnya..tapi tue la dapat ejen yg bermasalah..jadi la macam nie..huhuhu

    ReplyDelete
  10. @Kak Sam

    harap2 ada la org etiqa nie yg baca la..terlalu percaya sangat sama ejen jadi la macam nie..lepas nie kena selalu check status pembayaran tue

    ReplyDelete
  11. @Pen Biru

    ala kesiannya..kayrul dulu accident kereta, pakai etiqa gak..dalam masa 10 hari je dah siap kereta. Yang penting kita nak kena selalu follow up. kalau x diorang x buat kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etiqa lau dari segi general insurans mmg terbaik.tpi lau dari segi life takaful mmg hampeh la.

      Delete
  12. sampai macam tu sekali jadi nye? sabar je r bro.. semoga sume masalah akan dapat diselesaikan

    ReplyDelete
  13. Alahai nape jadi macam tu. tak baguslah untuk pelanggan. Harap2 boleh setel nanti :(

    ReplyDelete
  14. selalunya xda masalah..akk selalu buat paymrnt melalui apa???

    ReplyDelete
  15. @Sholihin Mohamood

    dulu bayaran melalui agen. sebab terlalu percayakan agen, agen makan kita..

    bayar tiap2 bulan ikut waktu tapi agen plak x g bayar...dah serik nak percayakan agen..

    skrg wat bayaran guna maybank2u jer...

    ReplyDelete
  16. Salam Puan. Saya dari wakil Etiqa ingin membantu Puan berkaitan masalah yang Puan alami. Walaupun isu ini mungkin telah diselesaikan, pihak kami sentiasa memandang serius masalah yang dihadapi oleh pelanggan kami. Mohon kerjasama Puan untuk memberikan nombor telefon bagi siasatan lanjut.

    ReplyDelete
  17. @Anonymous

    boleh saya tahu nie daripada mana ye???

    ReplyDelete
  18. Selalu nya saya bila customer bagi duit, saya keluarkan resit sementara untuk transaksi tersebut, kemudian selepas dah dikeluarkan official resit saya hantar untuk ganti yang sementara. So ada 2 way trust kat situ. Alhamdulillah tiada masalah.

    Sekarang bayar guna maybank2u lagi bagus..senang nak monitor..lagi satu akan minta juga salinan setiap pembayaran dari branch supaya akak boleh track tarikh payment dibuat...

    ReplyDelete
  19. @mrs kayrul Salam Puan. Saya Rabiatul dari unit aduan, Etiqa. Puan boleh emelkan ke rabiatul.r@etiqa.com.my. Terima kasih.

    ReplyDelete
  20. Salam, Utk tak bias ke mana2 syarikat insurance. Sy rasa tak adil utk puan letak logo etika atau mana2 logo syarikat insuran utk masalah yg puan hadapi. Masalah agen tidak amanah adalah masalah common utk mana2 syarikat insuran. Cara yg terbaik ialah dengan membuat potongan bank (auto debit). Duit tidak akan melalui agen. Jika buat entri dengan terang lagi bersuluh seolah2 menyalahkan etika atau mana2 syariakt lain, kesian pada agen yg betul2 jujur yg buat insurance ini.

    ReplyDelete
  21. memang saya x salahkan etiqa 100% tapi saya salahkan agen etiqa yang tak amanah dalam menjalankan tanggungjawab...kalau la dalam tempoh saya dapat surat tue dan berlaku kejadian yang x diingini..siapa yang perlu bertanggungjawab...saya buat insurans untuk melindungi keluarga dan diri tapi dalam masa yang sama amanah saya untuk agen bayar pada pihak etiqa tidak dijalankan sehingga mendapat surat bahawa saya punya insurans telah LUPUT...


    memang sebelum nie saya x mengetahui ada cara potongan bank maklum la saya masih mentah semasa ambik keputusan untuk buat insurans nie...so saya telah memberi kepercayaan 100% kepada agen yang x amanah. sekarang saya dah buat potongan melalui maybank2u...lagi mudah

    saya kagum dengan agen yang betul2 bersungguh2 dan amanah menjalankan tanggungjawab tapi mungkin bukan nasib saya nak dapat agen macam tue kot...

    walaupun saya marah dengan etiqa tapi saya tetap terus bersama etiqa untuk melindungi keluarga saya....

    insurans kenderaan saya pun dibuat di bawah etiqa saya saya puji pihak etiqa bilamana berlaku kemalangan ke atas kereta saya dan perlu dibaiki, mereka begitu dedikasi menjalankan kerja dan kereta saya dapat disiapkan dalam tempoh 10hari sahaja....memang susah nak cari insurans yang betul2 memberi komitmen terhadap pelanggan...

    terima kasih untuk teguran encik hakim

    ReplyDelete
  22. Salam, saya simpati dan faham dengan masalah yang anda hadapi. Untuk makluman, juga adalah agent eTiQa Takaful & saya sendiri tidak boleh terima apa yang agent puan lakukan. Bagi mencari keadilan kepada pihak puan sebagai pelanggan SETIA & KEADILAN kepada semua Agent Takaful, & Industri Takaful, saya mencadangkan pihak Puan membuat laporan rasmi kepada 1) eTiQa Takaful utk mengambil tindakan yang sepatutnya & kembalikan wang caruman 2) Bank Negara Malaysia utk mengambil tindakan yang sewajarnya seperti amaran atau menggantung lesen takaful agent puan. Saya bersedia membantu pihak Puan secara FOC jika diperlukan bagi membuat laporan rasmi. Hubungi saya melalui norazizone.norhan@gmail.com atau no tel +60127412380

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih untuk keperihatinan cik..saya sangat berbesar hati...sekarang semua masalah nie dah selesai so saya rasa saya x akan panjangkan kes ini....kalau agent tue lakukan penganiayaan terhadap saya..saya hanya mampu berdoa biarlah Allah yg membalasnya...

      Delete
  23. salam.. nak tnye bli plygym tu kt care4 mne? leh bli kan x? nti pos?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya beli plygym tue kat care4 taman tun hussein onn...dah lama tak g sana....

      siapa nie ye???nanti kalau saya singgah g sana lagi saya cuba tengok ada lg tak...blh tinggalkan no contact kat email saya : kayrul7950@gmail.com

      Delete
  24. Sebelum berbuat sesuatu statement tu fikir dulu.. Masalah agent atau company?? Main letak je logo Syarikat.. Yang salah agent bukan syarikat. Apelah.. Pi jelah bayar terus kat HQ. masalah ape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf la cik anon klu entri saya nie buat anda terasa...klu anda berada di tempat saya maybe anda akan ambik tindakan sedemikian...Jangan terlalu percayakan agent...

      Klu HQ tue dekat ngan kawasan saya dah lama saya buat bayaran disana...saya pun baru tau boleh bayar direct menggunakan maybank2u....alhamdulillah sekarang proses pembayaran menjadi mudah

      Delete
  25. add fb ina gemuk..jual insurance etiqa..ni penipu besar....019-398 2482

    ReplyDelete
  26. mmg ramai agent camtu..cari yang amanah... tahu halal haram. farid siraj , (maa takaful)

    ReplyDelete
  27. Salam saya adalah consultant utk cimb wealth advisors (cwa)...pulangan purata 15%...berminat sila hubungi 0196687343 syarifudin

    ReplyDelete
  28. Gomen biasala nak hidup syarikat kroni insuran dia. F**k

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...