Monday, February 20, 2012

GERAMNYA AKU DENGAN ETIQA TAKAFUL !!!!!



Selamat pagi

Pagi-pagi dah nak buat entri lepas geram..TERSANGAT-SANGAT GERAM !!!


Aku baru balik dari opis ejen Etiqa Takaful..hehehe curi-curi keluar opis jap g settle masalah pasal insurans.

Dari tahun 2006 aku buat insurans tak pernah ada masalah..tup-tup aku dapat surat NOTIS LUPUT dari Etiqa Takaful / Takaful Nasional.

Ingin dimaklumkan bahawa tempoh yang dibenarkan untuk menjelaskan sumbangan telah berlalu, pihak kami terpaksa menukarkan status kontrak tuan/puan kepada status LUPUT.

Tak ke bangang bila aku baca surat tue..Auu punya la jadi pembayar tegar..ingin blogger je ke ada blogger tegar... tup-tup dapat surat nie..Awal bulan jer, dapt gaji terus g bayar. Untuk makluman, Notis Luput tue untuk insuran abang long a.k.a haikal danish.

Setiap bulan mesti aku bayar untuk dia dan aku sekali gus. Di punya insuran aku buat masa bln April 2009. Sekali lepas suruh agen tue check dia kata aku 3 bln tak bayar untuk anak aku nie..

Bln Mei 2009
Bln Januari 2010
Bln April 2010

kredit to mr google

Hantu tak Etiqa nie????...Macam nie ke dia buat kat pelanggan setia dia. Kalau aku tak dapat surat nie, kompem kalau jadi apa-apa kat anak aku, aku tak leh tuntutnya coz dah luput dia punya insurans. Kalau boleh minta dijauhkan la. Aku buat insurans nie pun untuk keselamatan dan tabungan dia di masa hadapan.

Pernah aku g bayar, bila dapat resit tue..dia bukan bayar untuk anak aku, dia g bayar untuk anak orang lain. Bila aku tanya kenapa jadi macam tue, terus kelam kabut kata akan dibetulkan kemudian...

Aku memang dah lama hangin satu badan dengan etiqa nie, tunggu nak meletop jer. Sekarang gunung berapi dalam badan aku dah meletop... 

BERSEDIA LA UNTUK BERTEMPUR

Siap sedia la etiqa, aku akan serang balas. Balik nie nak kena buka balik fail-fail resit yang aku dapat tiap-tiap bln tue...

69 comments:

  1. baru plan nk amik insurans.. tp dgn prubsn takaful..hopefully xde mslh pape, huhu

    ReplyDelete
  2. hentam je dia orang tu.....pastikan dapat surat permohonan maaf sekali...pastu update kat blog ye

    ReplyDelete
  3. br berura2 nk cr insuran utk ank2..tp msih seurvey..tp ble tgk yr ststmnt tg etiqa ni..hmm kne fkir balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf men ganggu. Just nak sharing AIA takaful ada perlindungan untuk family. Lagi saving. Boleh hubungi saya di 0177720520. Syaza

      Delete
    2. Salam. Sy life planner di AIA takaful. Jika ingi membuat perlindungan untuk keluarga boleh hubungi saya di talian 0177720520. Inshaallah harga yg berpatutan dan memuaskan bagi bajet tuan.

      Delete
    3. Maaf men ganggu. Just nak sharing AIA takaful ada perlindungan untuk family. Lagi saving. Boleh hubungi saya di 0177720520. Syaza

      Delete
  4. sabo yea. balik nanti kuarkan semua resit2 yang ada, kasi ajar sama diorang. Kalau depa tau pasal n3 ni mesti kelam kabut semua orang. Harap2 prudential tak jadi cam gini. kena pi check ni.

    ReplyDelete
  5. saya punya claim banjir 2 tahun lepas, sampai hari ni tak dapat.etica seriusly memang cm s**l..sorry 2 say la.apa nk buat, gov loan smua kena ambik etika.no choice!

    ReplyDelete
  6. Heheee...tak bole nak ckp banyak sbb zuris pun agen insurans.tp prudential.tp so far, dah banyak client lari dari etiqa nie ke prudential bsn takaful :)

    Psss..kalu rasa2 nak ambil yg lain, roger2 ek
    =D

    ReplyDelete
  7. @Liyana

    yana, mana2 insurans akan hadapi masalah yg sama yg penting kalau dapat ejen bagus dan rajin buat kerja untung la...

    ReplyDelete
  8. @azam

    betul tue..siap la diorang nanti...nanti kayrul update citer tue

    ReplyDelete
  9. @Faztee Danisha

    alamak..etiqa nie ok je insuransnya..tapi tue la dapat ejen yg bermasalah..jadi la macam nie..huhuhu

    ReplyDelete
  10. @Kak Sam

    harap2 ada la org etiqa nie yg baca la..terlalu percaya sangat sama ejen jadi la macam nie..lepas nie kena selalu check status pembayaran tue

    ReplyDelete
  11. @Pen Biru

    ala kesiannya..kayrul dulu accident kereta, pakai etiqa gak..dalam masa 10 hari je dah siap kereta. Yang penting kita nak kena selalu follow up. kalau x diorang x buat kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Etiqa lau dari segi general insurans mmg terbaik.tpi lau dari segi life takaful mmg hampeh la.

      Delete
  12. sampai macam tu sekali jadi nye? sabar je r bro.. semoga sume masalah akan dapat diselesaikan

    ReplyDelete
  13. Alahai nape jadi macam tu. tak baguslah untuk pelanggan. Harap2 boleh setel nanti :(

    ReplyDelete
  14. selalunya xda masalah..akk selalu buat paymrnt melalui apa???

    ReplyDelete
  15. @Sholihin Mohamood

    dulu bayaran melalui agen. sebab terlalu percayakan agen, agen makan kita..

    bayar tiap2 bulan ikut waktu tapi agen plak x g bayar...dah serik nak percayakan agen..

    skrg wat bayaran guna maybank2u jer...

    ReplyDelete
  16. Salam Puan. Saya dari wakil Etiqa ingin membantu Puan berkaitan masalah yang Puan alami. Walaupun isu ini mungkin telah diselesaikan, pihak kami sentiasa memandang serius masalah yang dihadapi oleh pelanggan kami. Mohon kerjasama Puan untuk memberikan nombor telefon bagi siasatan lanjut.

    ReplyDelete
  17. Selalu nya saya bila customer bagi duit, saya keluarkan resit sementara untuk transaksi tersebut, kemudian selepas dah dikeluarkan official resit saya hantar untuk ganti yang sementara. So ada 2 way trust kat situ. Alhamdulillah tiada masalah.

    Sekarang bayar guna maybank2u lagi bagus..senang nak monitor..lagi satu akan minta juga salinan setiap pembayaran dari branch supaya akak boleh track tarikh payment dibuat...

    ReplyDelete
  18. @mrs kayrul Salam Puan. Saya Rabiatul dari unit aduan, Etiqa. Puan boleh emelkan ke rabiatul.r@etiqa.com.my. Terima kasih.

    ReplyDelete
  19. Salam, Utk tak bias ke mana2 syarikat insurance. Sy rasa tak adil utk puan letak logo etika atau mana2 logo syarikat insuran utk masalah yg puan hadapi. Masalah agen tidak amanah adalah masalah common utk mana2 syarikat insuran. Cara yg terbaik ialah dengan membuat potongan bank (auto debit). Duit tidak akan melalui agen. Jika buat entri dengan terang lagi bersuluh seolah2 menyalahkan etika atau mana2 syariakt lain, kesian pada agen yg betul2 jujur yg buat insurance ini.

    ReplyDelete
  20. memang saya x salahkan etiqa 100% tapi saya salahkan agen etiqa yang tak amanah dalam menjalankan tanggungjawab...kalau la dalam tempoh saya dapat surat tue dan berlaku kejadian yang x diingini..siapa yang perlu bertanggungjawab...saya buat insurans untuk melindungi keluarga dan diri tapi dalam masa yang sama amanah saya untuk agen bayar pada pihak etiqa tidak dijalankan sehingga mendapat surat bahawa saya punya insurans telah LUPUT...


    memang sebelum nie saya x mengetahui ada cara potongan bank maklum la saya masih mentah semasa ambik keputusan untuk buat insurans nie...so saya telah memberi kepercayaan 100% kepada agen yang x amanah. sekarang saya dah buat potongan melalui maybank2u...lagi mudah

    saya kagum dengan agen yang betul2 bersungguh2 dan amanah menjalankan tanggungjawab tapi mungkin bukan nasib saya nak dapat agen macam tue kot...

    walaupun saya marah dengan etiqa tapi saya tetap terus bersama etiqa untuk melindungi keluarga saya....

    insurans kenderaan saya pun dibuat di bawah etiqa saya saya puji pihak etiqa bilamana berlaku kemalangan ke atas kereta saya dan perlu dibaiki, mereka begitu dedikasi menjalankan kerja dan kereta saya dapat disiapkan dalam tempoh 10hari sahaja....memang susah nak cari insurans yang betul2 memberi komitmen terhadap pelanggan...

    terima kasih untuk teguran encik hakim

    ReplyDelete
  21. Salam, saya simpati dan faham dengan masalah yang anda hadapi. Untuk makluman, juga adalah agent eTiQa Takaful & saya sendiri tidak boleh terima apa yang agent puan lakukan. Bagi mencari keadilan kepada pihak puan sebagai pelanggan SETIA & KEADILAN kepada semua Agent Takaful, & Industri Takaful, saya mencadangkan pihak Puan membuat laporan rasmi kepada 1) eTiQa Takaful utk mengambil tindakan yang sepatutnya & kembalikan wang caruman 2) Bank Negara Malaysia utk mengambil tindakan yang sewajarnya seperti amaran atau menggantung lesen takaful agent puan. Saya bersedia membantu pihak Puan secara FOC jika diperlukan bagi membuat laporan rasmi. Hubungi saya melalui norazizone.norhan@gmail.com atau no tel +60127412380

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih untuk keperihatinan cik..saya sangat berbesar hati...sekarang semua masalah nie dah selesai so saya rasa saya x akan panjangkan kes ini....kalau agent tue lakukan penganiayaan terhadap saya..saya hanya mampu berdoa biarlah Allah yg membalasnya...

      Delete
  22. salam.. nak tnye bli plygym tu kt care4 mne? leh bli kan x? nti pos?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya beli plygym tue kat care4 taman tun hussein onn...dah lama tak g sana....

      siapa nie ye???nanti kalau saya singgah g sana lagi saya cuba tengok ada lg tak...blh tinggalkan no contact kat email saya : kayrul7950@gmail.com

      Delete
  23. Sebelum berbuat sesuatu statement tu fikir dulu.. Masalah agent atau company?? Main letak je logo Syarikat.. Yang salah agent bukan syarikat. Apelah.. Pi jelah bayar terus kat HQ. masalah ape.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf la cik anon klu entri saya nie buat anda terasa...klu anda berada di tempat saya maybe anda akan ambik tindakan sedemikian...Jangan terlalu percayakan agent...

      Klu HQ tue dekat ngan kawasan saya dah lama saya buat bayaran disana...saya pun baru tau boleh bayar direct menggunakan maybank2u....alhamdulillah sekarang proses pembayaran menjadi mudah

      Delete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. mmg ramai agent camtu..cari yang amanah... tahu halal haram. farid siraj , (maa takaful)

    ReplyDelete
  26. Salam saya adalah consultant utk cimb wealth advisors (cwa)...pulangan purata 15%...berminat sila hubungi 0196687343 syarifudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak kena tipu di etika takaful ni la, saya tak percaya tulisan you ni.

      Delete
  27. Gomen biasala nak hidup syarikat kroni insuran dia. F**k

    ReplyDelete
  28. salam mr shah
    sy mgalami masalah yg sama spt mr shah. blh kongsi pdpt bagaimana nak settlekan? sy dah buat adaun d HQ, bank negara..tp tak bpihak pd sy.agensi mcm lepas tgn.
    dah lah x amanah. polisi sy pun dah luput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam kes saya dulu, dapat surat kata insurans dah expired, kitaorg cepat2 g HQ etiqa...nak x nak kena bayar jugak tapi pihak HQ minta kitaorg jumpa sendiri ejen untuk minta duit yg kitaorg dah bayar kat HQ...mujur la setiap bulan bayar kitaorg terima resit dan simpan dalam fail khas..ejen pun macam x amanah, dia kumpul duit dari semua org baru nak g bayar..sudahnya dia sendiri lupa bila kitorang bayar dan dia lupa buat bayaran dio HG...bila jadi isu macam nie, kitorang buat summary bayaran yg di buat kat ejen...memang ejen nak lepas tangan mulanya tapi bila diorang tengok bukti yang kitaorg kemukakan tue, nak tak nak diorg bayar jugak..bukan bayar cash tapi diorang bayar direct kat HQ untuk bayaran bulan berikutnya....klu boleh lepas buat bayaran minta resit...

      Delete
  29. salam sis.. saje nk share cite... sy dulu pernah terkena dgn ejen etiqa jugak... ms sy sakit msuk hospital tiba2 dia ckp insuran x cover.. ms amik insuran dulu dia janji mcm2 kat sy.. last2 duit poket kuar sendiri.. beribu2 bayar bil.. sejak tu sy tak pecaya ejen etiqa lg.. sy dah beralih ke AIA takaful... anak sy dah admit wad dan keluar.. insuran cover, siap dgn rawatan susulan selama 4 bulan insuran masih cover... setakat ni AIA terbaik lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalunya insurans nie bergantung kat ejen jugak...sama ejen jujur atau tak?....kekadang ejen nie mula2 jer macam2 janji manis..lama2 kelaut....ambik insurans dengan ejen yg kita betul2 percaya jer

      Delete
  30. saya berpndapat tak semua ejen insuran and takaful mcm ni...tp ada segelintir yg mcm ni...
    sy paham kondisi puan. sy dah full time ejen 5thn dan mempunyai 1k client di seluruh malaysia...tak pernah timbul lngsung isu antara sy dan client sy...semua ok dan trust each other...
    bg yg cakap ejen berjanji itu ini cover, spaturnya anda tidak mudah amik bulat2..setiap polisi berbeza2 coverage..ada yg life n saving saja dan ada yg semua ada dan ada yg medikal saja dan ada yg invesmt saja dan ada yg reimburse basis saja..client kena paham kontrak masa sain up insuran..better pay for somethg rather than pay for nothing..same goes to loan rumah kereta dan lain2...

    mohamadbinkader@gmail.com

    ..thanks n salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu lagi, kena tengok management dia tu ok ke tak ok. Aku serik dah kena tipu di etika takaful ni. Biras aku pon kena juga.

      Delete
  31. salam .
    mak aku asa ambik insurans Etiqa takaful malaysia ni .. Dulu MNI sekrg tetiba tukar jadi Etiqa takaful pula ..
    okay straight to the point , Mak aku ambik polisi MESRA apatah , skrg dah cukup tarikh matang actually boleh dapat rm38400 skrg yg dorg bank in juz RM4K je !!!! why terkejut satu family .. ma cakap ada lah dalam 2 kali termiss sbb dulu time mak aku bersalin takde sape tolong bank in kan ..lama dah dia join insurans ni , sjak umur aku tiga bulan sehingga skrg 17 tahun .. setiap bulan potong rm50 ..skrg selama 17tahun dia join juz dpt 4K ?!! hmm kami skrg sedang terdesak , nenek di pineng sedang sakit , lepas tu rumah skrg nak kena beli klu xkena keluar .. so , mmg sngt terdesak .. so , kami deside untk saman syarikat ni , menipu duit org ..dah la nak bg duit yg 4K tunggu sebulan lebih baru dapat .. geram siot ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesiannya kat mak adik...selalu bayar melalui agen atau bank?...klu tertunggak akan dapat notis luput macam akak dapat...setiap tahun syarikat insurans akan hantar statement bayaran kepada alamat kita...klu kes macam jadi kat mak adik, better rasanya terus check kat HQ...pastikan bawa resit yang kita dah bayar setiap bulan tue sebagai bukti....jika ada resit senang sikit nak fight...mudah-mudahan urusan mak adik untuk memperjuangkan hak sendiri berjaya..jgn putus asa untuk mencuba

      Delete
    2. Bayar melalui bnk, ada missed around 2kali je. . Ntah laa diorg kata macam2 sampai kata dorg ada pos cek kat rumah pada 3.8.2008? ?? Serious la merdeka sape je kerja. .
      Dah pwrgi syarikat tu, dia kata itu ini, then kata nak cll balik, xcall2 pun. .
      Dia suruh buat akuan sumpah sbb xterima langsung apa2 cek pun. . Hmm ntah mak sye pun dah tnya ustaZ, ustaz cakp duit tu haram untk digunakan. Tp xsure knapa..
      So, skrg dia pun dah pasrah. . Tak tahu nak kata apa

      Delete
  32. Berminat invest dalam unit trust cimb cwa. Call hazman kuantan di 0172999634

    ReplyDelete
  33. Jom ramai2 boikot etiqa...i terseksa dekat 3 bulan naik turun etiqa jalan bangsar...masalah tak selesai....diorang migrate ke system baru i yang kene...policy jadi lapse.....dah la tunggu kt kaunter berjam2...talipon officer etiqa apah pn tak tau....mohon pihak berwajib pantau etiqa...i akan makesure etiqa gulung tikar...huhuhu...nama je etiqa...xberetiqa langsung...konon ikut syariah...masuk policy kafir lagi elok

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju. claim masuk hospital dah 3 bln sampai sekarang x dapat2.pastu saya surender, pun blm dapat apa2 lagi...

      Delete
  34. mmg bro xdi nafikan etiqa nie mmg xberetika..sy da staun benti insurans etiqa tp SMP skang tiap2 bulan dorang tetap potong..ble pegi hq alasan kne tunggu lg 3bulan pdhal da staun bnde nie..pihak etiqa tlg amik action..xtakut ke BG anak Bini mkn duit haram..

    ReplyDelete
  35. Memang etiqa tak guna . Diorang amik duit senang. bila minntak balik Punyelah susah. Grrrr

    ReplyDelete
  36. Saya dan anak baru saja join Etiqa Takaful..start bulan 5 2015..tapi sampai hari nie belum terima lagi polisi dan medical card..dari bulan ke bulan janji nak hantar tapi tak dapatpun polisi dan medical card tu..pagi tadi saya call hq Etiqa, diorang dah sent kat agent pada bln 5 yang anak punya dan saya punya bulan 6 dan diorang cakap by next week jika masih belum terima juga call balik hq untuk diorang ambil tindakan seterusnya..betul ke tindakan saya nie atau adalagi yang perlu saya buat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. better call semula HQ...macam sesuatu sangat agent nak simpan kita punya polisi...

      Delete
  37. Dh 2 bulan tak de auto debit ni...jgn2 luput gak apa...lsg tak de cl apa pun...email pun tak balas..etiqa ni mmg ada niat nk tipu kot...kena cll sampai dpt ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. better call segera ke HQ...takut ada masalah..dulu saya pun ada masalah auto debit gak...laju2 call agen masa tu....mujur la agen yang baru x de masalah...agen lama yang bermasalah....risau takut luput jer polisi tu kang...call segera la ke HQ

      Delete
  38. Saya baru mengamuk dengan etiqa insuran ni. Saya ada 3 polisi tabungan pendidikan untuk anak2. Abak yg sulong polisi dia matang bulan Jun lalu. Bila call tnya katanya bagi masa sebulan utk buat kiraan. Bila call kali ke2 katanya insuran anak saya (2 polisi ) ada mslh pembayaran sedangkan setiap bulan saya tinggalkan dlm bank (pembyran auto debit). Etiqa akan call balik dlm masa 7 hari bekerja. Selepas 7 hari xcall, saya call balik. Memang mengamuk la. Suruh buat aduan melalui emel, saya tolak n nk ckp dgn pegawai berkaitan. Katanya xada pegawai... saya jwb balik la syarikat besar mcmni x ada pegawai nk jwb.... akhirnya dpt la ckp dgn seorang pegawai. Mengejutkan.... polisi anak saya yg dh matang tu kali akhir pmbayaran pada jan 2015 dan polisi anak ke2 akhir byr pada Nov 2014.... Polisi anak ke3 je yg aktif. Apa lagi..mmg saya mengamuk la kenapa saya xdpt sebrg notis atau surat sedangkan polisi anak ke3 termiss sekali byran (bank xtolak) dpt srt. agaknya kalau polisi anak saya blm matang n saya xcall tny psl polisi tu sampai sudah saya xakan tahu status polisi kedua anak saya tu...Pihak sana kata akan call balik jumaat lalu, tapi mcm biasa la xjuga call.... Isnin nanti saya akan call memang saya bagi kaw2 la....rupanya etiqa ni problem ye...ingat nak ngadu je kt Bank Negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya Agen Sah dari PRUDENTIAL BSN TAKAFUL.

      kalau nak bertanya dan quotation percuma boleh cari saya nya.
      NORAZILAA BINTI ZA'BA
      no. phone : 011.3929.8380
      email : azi040886@gmail.com

      Delete
    2. Saya potong pakai angkasa late payment tak pernah ada. Polisi tak batal. Ajen lari, kata nak call balik tak return call, dokumen lengkap dah hantar, suruh tunggu 3 bulan. Bila follow up kata dokumen hilang. Bila aku mengamok di ibu pejabat etika, pegawai tak nak jumpa. Dia kasi ajer cek rm1.5k kat saya. Tu pon lepas 2 tahun fight. Etika takaful ni celaka.

      Delete
    3. Saya potong pakai angkasa late payment tak pernah ada. Polisi tak batal. Ajen lari, kata nak call balik tak return call, dokumen lengkap dah hantar, suruh tunggu 3 bulan. Bila follow up kata dokumen hilang. Bila aku mengamok di ibu pejabat etika, pegawai tak nak jumpa. Dia kasi ajer cek rm1.5k kat saya. Tu pon lepas 2 tahun fight. Etika takaful ni celaka.

      Delete
  39. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  40. Ejen cawangan mana tu bgtahu sy,biar sy cek sapa ...takut ni taktik dr ejen takaful lain utk nk buruk2kan etiqa takaful...bak No ejen tu

    ReplyDelete
  41. Saya perunding sah dari PRUDENTIAL BSN TAKAFUL. siapa nak jumpa untuk penerangan dan quotation percuma boleh rujuk pada saya.

    NORAZILAA BINTI ZA'BA
    NO.phone : 011.3929.8380
    email : azi040886@gmail.com

    ReplyDelete
  42. Waaa...ramai juga yg senasib spt sy... etiqa migrate sistem, kita pulak yg jd mangsa sedangkn kita ni setia membayar.sy punya lapse time gst sbb agen ku sudah tidak aktif dan rupanya agen yg kena ambil tindakan utk bantu buat surat perubahan. Bila p branch etiqa utk check, dia kata kita lapse bulan 10 2014. Lg sy angin. Dhla x de agen utk bantu buat perubahan pastu kata kita lapse tahun sebelumnya. Dahla x de surat pemakluman. 3 benda dh tu.. mmg rs nk ngamuk je..

    Setahun sy mengadu kt etiqa ..lembap bebenar tindakannya. X tahula kenapa kita sbg customer yg memberi duit kepada dia spt tidak dipercayai kata2 kita. Cm kita pulak yg kena berhempas pulas nk menegakkan kebenaran di pihak kita. Ish2..

    Banyak kali dok pk nk bawak g tribunal ke.. tp akhirnya sy mengadu direct melalui emel ke ketua pengaduan dia tu dan sy cc sume emel sy ke bank negara. Nk dptkn emel dia ni, g kt website bank negara.

    Jgn jd org pasrah dlm hal nk menegakkan keadilan sbb nk pastikn keadilan tu akan tertegak utk sume org juga.

    Kalau g kt branch dia mmg hampeh. Diorg ni amat bergantung kpd sistem dan kes2 lapse ni diorg akn tetap rujuk sistem diorg walau apa pun dokumen pembuktian kita bawak nk tunjuk kt dia. Rs nk mengamuk pun ada. Tp nasibla sy ni pk panjang, kalau ngamuk2, lg diorg buat keje slow2 dan x bantu sy.

    So sy pun start kerja mengemel dan mengadu ke hq etiqa dan cc bank negara. Baru laju sket... diorg ni takut kt bank negara, takut kena tarik lesen agaknya.. sy bg tempoh masa kt diorg sbb asyik kata perlu 2 mggu nk bagi jawapan. Sy pun emel dan emel lg.. sume cc bank negara.

    Akhirnya setelah hampir setahun, baru sorted. Ambik ko, rm2000 lebih kena bayar sbb nk tggu dia selesai masalah internal dia sendiri.. lama betul... kalau jd apa2 pd diriku.. mmg bole saman dh diorg ni. Ada agen pun ckp saman je etiqa ni, kasi duorg pengajaran utk efisyen kn diri.. kalau x, lemah lembut je buat kerja, mcm kita ni ada banyak masa nk g sentiasa mengadap dia...huhu

    So sesape yg ada masalah dgn etiqa, silala ke bank negara. Diorg ada tribunal kalau ada masalah kewangan yg nk diselesaikn secara runcitan. Sy jamin bank negara lebih efisyen berkhidmat drpd etiqa sendiri.

    ReplyDelete
  43. Etika takaful memang mengarut.

    ReplyDelete
  44. Saya ade masalah yg sama....baya pada agent pru bsn takaful...kad lapsed 3bulan xbaya.....

    ReplyDelete
  45. Enail saje ke bank negara ke? Kad sy pon lapsed 3bulan xbaya...sebelom ni baya pada agent

    ReplyDelete
  46. Saya ade masalah yg sama....baya pada agent pru bsn takaful...kad lapsed 3bulan xbaya.....

    ReplyDelete
  47. Hubungi saya jika anda ingin mengetahui tentang Plan Prudential Bsn Takaful,serendah RM100/month.
    Nik Syarihan
    013-3080571
    FullTime Agent
    Prudential Bsn Takaful

    ReplyDelete
  48. 9 tahun dulu, saya mengamok dekat ibu pejabat etika. Saya nak makan orang waktu tu. Terus keluar cek rm1.5k. Tapi aku tutup ajer akaun etika takaful tu.. etika takaful penipu.

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...