Friday, March 18, 2011

Anak Angkat???????



Selamat Pagi Semua...


Hari nie nak story pasal anak angkat kami....comel sangat...Kecik-kecik pun dah lincah tak hingat dunia. Tak terkejar kitorang. 


Anak angkat kitorang nie jauh kitorg ambik...kat Klang. Ingat tak aku pernah story kat SINI. Kesian plak kat photographer tegar sorang-sorang...takde adik nak main-main ngan dia, jadi kitorg buat keputusan drastik untuk membela anak angkat. Takde la diorg terbiar dan terpaksa berhimpit-himpit tinggal dalam satu rumah yang kecil.


Kesian aku tengok rumah diorg, tak sampai 2kaki, pastu terpaksa berhimpit-himpit macam kat Pasar Chow Kit.


Panjang lebar pulak aku citer...dipendekkan citer jom layan gambar anak angkat kami..






Yang comel bercelak coklat kat atas nie...Namanya NINI.....(of course la betina...)





Yang bercelik hitam nie pulak,namanya NINOT (yang tadi dah betina, nie pulak mestilah jantan)


Nie hasil aku google tentang sejarah Arnab Hotot. Kredit to mr. google


Negara asal: Peranchis. Mata putih dengan cecincin hitam. Berbadan pendik, padat dan bulat. Badan sekata lebar dari bahu hingga ke pinggang. Kepala besar dengan tengkorak dan muncung yang lebar, Telinga pendik dan berbulus. Berat standard 8-11 lbs; berat yang kerdil < 3 lbs. Gambar menunjukkan jenis kerdil Hotot



Aku jumpa arnab nie pun masa tue tengah search kat mudah. Terus sebat 2 ekor...boleh buat baka...hahhahhahaha

Arnab jenis hotot nie memang la sangat manja dan jinak. Diorg nie jenis cepat bosan dok dalam sangkar. Pantang kena kurung jer, mula buat muka simpati. Baring depan pintu rumah diorg pastu dengan tangan terjuntai keluar....Memang meruntun hati betul tengok...


Pantang lepas, habis satu rumah dijelajahnya. Kuat makan dan minum. Dah penat main, reti pulak masuk rumah diorg minum2 dlu,pastu sambung semula main...Riuh rendah sekarang rumah kitorg dengan gelagat diorang...


Masa kitorg take away diorg pada 13 Mac 2011 (ahad), diorang telah berumur sebulan. Memang cerdik arnab hotot nie. Aku kurung waktu pagi sebelum pergi keja, balik petang tengok dah kosong rumah diorg. Panjang akal betul nak boloskan diri...


Lain kali aku citer lagi perkembangan anak angkat comel nie ye....



Perahan Otak : Tuan Tanah
 

6 comments:

  1. ARNAB !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    eksaited giler SCC tgk..
    kiutnye..
    nak sekor...

    ReplyDelete
  2. sicomot-comel : tunggu arnab nie dah anak dan keturunannyer...nanti aku jual plak kat sini...hahahahahhaha

    ReplyDelete
  3. comel... nanti kalau dia beranak tolong asingkan bapa dia dari anak2nya. akak dah fobia bapak arnab makan anak2 dia. nak nangis pun ada. bukan tak cukup makan.. tapi tak tau lah kenapa.

    ReplyDelete
  4. eeeeeeeeeeeeeeeeeee comel arrrrrrrrrrrr/ geram aku tgkkkkkkkkkkk.

    ReplyDelete
  5. Adzriel AB : thanks ye untuk info tue...baru tau....huhuhuhu

    ReplyDelete
  6. Redbloodsnow : memang tersangat la comel...bulu dia lembut sangat....

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...