Tuesday, March 08, 2011

JELAJAH BLOG KATEGORI IBU




BANNER BEN ASHAARI


Segmen nie, en ben buat khas untuk semua yang telah bergelar ibu. Walaupun blog nie bukanlah 100% milik seorang ibu tetapi adalah hasil perkongsian suami isteri. Tapi bagi aku...kebanggaan buat aku seorang ibu untuk mencoretkan catatan ini buat semua ibu-ibu diluar sana juga..


Bangganya aku...sebab aku dah bergelar seorang IBU.......Cukup....cukup jangan terlalu taksub sangat 


Titik permulaan aku bergelar bakal seorang ibu @ mama bila aku mendapat tahu aku telah hamil pada 8/1/2008..Aku telah memasuki alam perkahwinan pada 27/10/2007 setelah menyulam cinta yang begitu lama...8 tahun tue...tempoh yang sangat lama...Kalau dah kahwin dari dulu, confirm dah ada 5 anak...hehehehe


. Detik-detik untuk bergelar ibu sangat aku nantikan. Photographer tegar pula selamat aku lahirkan pada 12/9/2008 disaat semua umat islam sedang menjalani ibadah puasa di bulan ramadhana. Aku bersyukur kerana dapat menjalani ibadah puasa selama 11 hari sebelum phootgrapher tegar dilahirkan. Kira anak aku berpuasa dalam perut juga la...hehehehhe


Aku sakit selama 2 jam untuk mengeluarkan zuriat cinta hati kami. Kelahiran anak ku membuatkan aku lebih matang. Saat-saat melihat anak aku membesar di depan mata adalah saat paling manis. Kenangan manis yang tak dapat aku lupakan adalah bila masa photographer tegar mampu berjalan seawal usianya 11 bulan..


Kenangan pahit sepanjang bergelar ibu buat masa sekarang memang takde..Harap kemanisan alam rumahtangga ini sentiasa mewarnai hidup kami sekeluarga. 


Untuk suami ku tersayang, Tuan Tanah... 


"Semoga kita terus bahagia melayari bahtera rumahtangga ini dan sama-sama membesarkan anak-anak kita dengan ilmu dunia dan akhirat" 


dan 

"Minta Maaf kerana kamu terpaksa menerima sepak dan terajang isterimu  ini ketika isterimu tengah menahan sakit untuk melahirkan cahaya mata kita"

 
 Untuk cahaya hatiku..Haikal Danish  @ photographer tegar


" Mama harap haikal akan membesarkan menjadi anak yang soleh dan berjaya dalam hidup di dunia dan akhirat"


Untuk semua gadis-gadis diluar sana...jangan takut untuk menjalani kehidupan seorang ibu..begitu indah hidup kita bila dikelilingi orang-orang tersayang dan dapat melahirkan zuriat buat tanda kasih kita kepada suami tercinta..

Anda seorang ibu dan berminat untuk mencertai segmen ni..KLIK SINI erk...

Perahan Otak : Tali Barut Comey


42 comments:

  1. eh samele nama anak kite..tp tbalik je..danish haikal...heheh
    slm ziarah

    ReplyDelete
  2. jenjalan tengok geng segmen en ben ashaari.

    http://diarialeesya.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. selamat hari wanita yee....suruh tuan tanah hadiahkan sumting sempena hari wanita nie..hehehe

    ReplyDelete
  4. wo wiii shaydu je baca...nak2 mmg dh lama nak anak huhu semoga kekal bahagia dunia akhirat dan dikurniakan rezeki melimpah ruah...aminnn...goodluck utk segmen ni...

    ReplyDelete
  5. hu..hu..bestnyer entry.. pengorbanan seorang ibu memang besar. harap photographer tegar..akan mengingati dan menyayangi dan menghargai pengorbanan tuan tanah dan tali barut comey..he.he.

    ReplyDelete
  6. Nasihat yang bagus untuk di kongsi bersama... Anak gadis jgn takot nk jadi ibu hehehe

    ReplyDelete
  7. salam kenal dari blog ben...:) semoga kita sama2 menjadi ibu yg mithali..amin.

    ReplyDelete
  8. singgah dari segmen BA
    semoga menjadi ibu yang tabah dan sabar dlm mendidik anak2..

    ReplyDelete
  9. Faztee Danisha : hehehe..secara kebetulan kot....

    ReplyDelete
  10. Mamaleesya : thanks sudi singgah sini

    ReplyDelete
  11. lalink7 : tak sempat nak minta adiah..photographer tegar pulak demam teruk semalam...huhuhu

    ReplyDelete
  12. Hanis My : hehehehe...harap2 moga hanis cepat dapat rezeki anak...amin...

    ReplyDelete
  13. Ina : harap anak aku tue akan kenang pengorbanan mama dia nie...hehehehe

    ReplyDelete
  14. Zuwairi Iman : betul tue...alam ibu adalah alam yang terindah sekali

    ReplyDelete
  15. tq singgah blog alycia.. seronokkn ada segmen ibu2 camni ;)

    ReplyDelete
  16. ganasnya. sepak terajang ur hubby masa sakit nak bersalin. hehehe...
    nway salam kenal juga.thx

    ReplyDelete
  17. ganasnya. sepak terajang ur hubby masa sakit. hehehe.
    nway salam kenal juga. thx

    ReplyDelete
  18. 11 bulan dah berjalan.. mesti memanjat pun cepat. aktifnya anak mama.

    ReplyDelete
  19. mama datang jenguk geng2 sekapal yg dah jadik ibu ... :D

    ReplyDelete
  20. entry yg sgt bagus...
    thniah ye...:)

    sy ni newbiee lagi...
    jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)

    ReplyDelete
  21. entry yg sgt bagus...
    thniah ye...:)

    sy ni newbiee lagi...
    jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)

    ReplyDelete
  22. singgah dari segmen BA.
    slmt bknalan.nice blog!dah follow^^
    sgt kelakar kamu sepak terajang en jebat tu..hehe
    jemput ziarah blog http://mamaglamdiva.blogspot.com/2011/03/jelajah-blog-kategori-ibu.html

    ReplyDelete
  23. keep on blogging hot mama :)

    ReplyDelete
  24. salam pkenalan.. datang dari blog abg ben :)
    jom follow sy jgak, untuk smangat berblog n kongsi info ttg mommy..hehehe..
    rizaros.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. yuhuu slm perkenalan ye!smga Allah pmudahkan urusan menjalankan amanah yg diberikan amin.

    ReplyDelete
  26. mama qis datangggggggggg
    salam kenal yer..moga ukwah berpanjangan

    ReplyDelete
  27. @lyci@ : betul tue...boleh melawat ramai ibu2 kat sini

    ReplyDelete
  28. misza : hehehehe...masa sakit mana nak ingat abis la kena sepak....sian tuan tanah

    ReplyDelete
  29. cik ayin : thanks sudi singgah sini

    ReplyDelete
  30. Warna warni kehidupan : apa yang comelnyer...hehehhehe...saya ker????ahaks

    ReplyDelete
  31. Adzriel AB : memang pun...abis semua nak dipanjant...superman la katakan

    ReplyDelete
  32. Mama Cyda : thanks mama cyda...sudi gak dtg sini...

    ReplyDelete
  33. pRINCE : hehehehe...jom tingkatkan dunia blog dengan rajin menaip entri...hehehehhe...apa la aku merepek nie...

    dah macam kempen nak jadi wakil rakyat plak

    ReplyDelete
  34. diari-selebriti-mama : thanks singgah dan follow sini...sepak terajang manja jer tue...ahaks

    ReplyDelete
  35. cik yuz : sama la kita...terus berblogging

    ReplyDelete
  36. rizaros : akan ku terjah blog mu...

    ReplyDelete
  37. Kyra : aii mama qis ... salam kenal jugak

    ReplyDelete
  38. tuan tanah, saya balas kunjungan hormat... u dah follow i, so i follow u pulak ya... ada masa intai2 lah saya lagi..salam berkenalan...meh salam salam....

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...