Monday, March 07, 2011

Belum ketahuan lagi



Hari tue citer pasal aku kemungkinan kena buatan orang.. Apakan daya belum ada rezeki lagi kot.


Hari jumaat tue. Tak jadi g jumpa doktor. So kitorang terjah kat Tesco beli pregnancy test tue.


Bersemangat la aku bangun pagi2 buta coz nak tau punca nyer aku asyik sakit-sakit nie. 


Kecewanyer...


keputusannya adalah negatif. mungkin takde rezeki lagi kot. Tengahari hari tue. Perut aku still sakit lagi...Tuan tanah balik jer dari keja terus angkut kitorang g KLINIK KITA kat Cheras Perdana. 


Suspen jugak la, bendera jepun belum berkibar lagi


Kredit to mr google


Kang penyakit lain pulak yang muncul. Ujian aku buat pagi tue pulak dah negatif..Memang saat mendebarkan la.. Jumpa doktor, aku cakap la segala permasalahan aku..Doktor suruh buat urine test


Kredit to mr google


Setelah dibuat uji kaji..Keputusannya tetap negatif. Doktor pun tak berani la bagi sebarang ubat lagi. Dia cuma nasihatkan aku buat lagi ujian kehamilan kat rumah lagi seminggu. Mana la tau....Lama tue nak tunggu lagi seminggu....


Dah hazab aku sakit nie..


Ini artikel yang aku copy kat laman web http://www.baiboo.com.my
(kredit to mr. google)

Haid lambat Tetapi ujian negatif

assalamualaikum puan,
soalan saya…
i. Jika mengikut kitaran haid, saya sepatutnya mensus pada 29hb April lepas..tetapi sehingga sekarang 8 Mei masih belum mensus lagi. Tetapi apabila menggunakan Pregnancy Test..(Urine Test) keputusan negatif. Saya keliru kenapa masih belum mensus. Apa sebenarnya penyelesaian kepada masalah saya?
2. Bilakan masa yang paling sesuai untuk menggunakan ujian kehamilan mksd saya, seperti kes saya di atas, perlukah saya menunggu sehingga 2 minggu untuk menggunakan ujian tersebut semula?
3. Sekiranya masih lagi belum mensus selepas masuk minggu ketiga, dan setelah menggunakan pregnancy test itu, keputusan tetap negatif adakah saya sememangnya tidak hamil atau perlu menunggu beberapa minggu lagi untuk membuat urine test?
Terima kasih..
Ingin Tahu.
Wa’alaikumussalam Hafizah,
1) Haid lewat tapi ujian kehamilan negatif – disebabkan aras hcG dalam air kencing masih rendah. Cuba kurangkan minum air sebelum ujian dan gunakan air kencing pertama waktu pagi sebaik bangun dari tidur untuk ujian kehamilan. Dapatkan strip ujian yang lebih sensitif.
2) Pakar mencadangkan ulangi ujian kehamilan pada tarikh haid seterusnya. Dapatkan pemeriksaan doktor di klinik jika ujian masih negatif dan haid masih belum datang.
3) Puan mungkin hamil walaupun berkali-kali uji air kencing dan keputusan negatif. Ia akan menjadi negatif sebaik aras hcG mencukupi untuk dikesan. Buat waktu ini, makan asid folat dan makanan berkhasiat sebagai persediaan. Faridah



Kalau nak tambahkan lagi maklumat..Boleh baca kat sini juga.



Perahan Otak : Tali Barut Comey

10 comments:

  1. smg takde pape la yea...btw dah add ur link ^_^

    ReplyDelete
  2. err..konpius ler plak zie bace..hehe :D

    ReplyDelete
  3. Ujang9897 : hehehehhe...dah terlebih sabo dah nie....

    ReplyDelete
  4. mamaleesya : thanks..harap2 semua ok la

    ReplyDelete
  5. Redbloodsnow : hahahahaha...apa yg konpius tue????

    ReplyDelete
  6. ~darlee zURIS~ : memang kena berusaha keras lagi nie...

    ReplyDelete
  7. saya pon belum ada rezki lagi....semua kuasa Allah SWT....hanya DIA yang tahukan,...

    ReplyDelete
  8. insyaAllah akan ada rezeki tu nanti.. zana pun masih menanti & berusaha.. hope ada rezeki utk zana & suami utk dapat anak sendiri..

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...