Thursday, March 31, 2011

ANMUM ESSENTIAL MAHAL giller.....................



Selamat pagi semua...


Nie nak kongsi citer untuk semua pak mak kat luar sana....susu pilihan photographer tegar...


Masa dia lahir, kat hospital doktor kasi minum susu Enfalac A+


Al-maklum la baru nak masuk dunia ibu bapa, memang kebodohan terserlah la...semuanya tak tau...nak kasi susu apa kat baby pun tak tau juga...Bila dah pihak hospital kasi susu jenama tue...kitorang sebagai ibu bapa yang mahukan semua terbaik untuk anak, teruskan la bagi susu tue....memang kopak jugak la...untuk susu jer kena budget RM 200.00...belum campur pamper, baju, sakit demam ker....cucuk tiap2 bulan lagi...


Bila dia dah besar sikit tukar ke Enfagrow pulak, kali nie try yg perisa madu. Hambek ko, muntah & cirit-birit la anak aku sorang tue...konon nak murah la...


Kebetulan asyik keluar kat TV iklan wardina pasal susu Anmum Essential...terus jatuh cintan...


kredit to mr. google


G cari kat kedai memang murah la dari susu sebelum nie, apa lagi terus jer rembat...dah jimat duit aku RM 100.00...memang berbeza la...


Terus la serasi sampai ke hari nie...


Awal bulan baru nie, aku hampir nak kena serangan jantung la masa nak bayar susu Anmum Essential nie...mak aiiii...MAHAL nak mampus...


Kalau naik harga sehingit 2 hinggit boleh lagi tahan, nie naik sampai RM 10 hinggit.....lari budjet susu aku...huhuhuhu...Dulu RM 45.50 sekarang RM 55.50...Aku selalu rembat pek yang berkembar tue, sekali angkut terus 2 kotak




Tapi demi perkembangan dan pembesaran anak kesayangan aku nie..apa lah sangat.....tapi kekadang sakit hati juga bila tengok harga tue...


Perkembangan otak memang memberansangkanlah...makin cerdik dan boleh diharap la....


Umur 2 tahun dah pandai on off komputer...pandai berfacebook, main game apatah lagi.....


Tuan Tanah pun selalu pesan kat aku, anak sorang nie la kena la beri perhatian lebih sikit, pemakanan dan penyusuan kena teliti gak...jangan sebarangan jer....kang susah kemudian hari...




Nota minum susu : Untuk korang nak beli susu yang murah, aku cadangkan korang beli kat kedai ubat cina...kat situ memang berbaloi-baloi murah nak dibandingkan kalau korang beli kat supermarket besar cam Tesco ke Giant ker.....



Perahan Otak : Tali Barut Comey

11 comments:

  1. done follow u..follow me too ya! http://mrskepeng.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. byknya naik smpi sepuluh ringgit, tapi elok ye susu Anmun Essential tu??

    ReplyDelete
  3. ye betul3..susu penting utk bebudak yg baru nak kenal dunia..tak kesah la bekorban utk yang tersayang kan... bila besar dah pandai2, harap diorang ingat jasa mak bapak yer..insyaAllah..;p

    ReplyDelete
  4. Jimat RM100 ? wow !!!!!!
    pandai berjimat o0o ~

    ReplyDelete
  5. semua barang naik harga..aduhaiiii..

    ReplyDelete
  6. ha..
    dah selamat berkembang dah otak anak ko tuh..

    tahniah la ye..

    harap2nye..
    pasnie berkembang lah jugak duit kat poket ^^

    ReplyDelete
  7. mahal anmum pun mahal lagi enfagrow ye tak. memang le bijak pun... terpaksa cabut wire mouse tu.

    ReplyDelete
  8. adui la..korang..susu anmum essential ni mengandungi saliva anjing..
    semoga berkembang la otak anak korang...hehe

    ReplyDelete
  9. adui la korang...
    susu anmum essential tu mengandungi saliva anjing..
    berkembangla otak anak korang..hehe
    mcmna aku tau? aku kan perawat Islam..aku scan la..

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...