Thursday, February 17, 2011

Institut Latihan Fama Port Dickson - Percutian Singkat



Cerita nie dah kira basi la jugak..tapi baru sekarang rajin nak upload gambar...ntah hapa2 la aku bz kan pun aku tak tau....

Dah rajin sikit nie, boleh la story mory kat korang....Tahun Baru Cina jatuh hari khamis & jumaat, dua hari yang membosankan betul....hari sabtu (5/2/2011) baru kami bertolak ke destinasi percutian singkat....Nape aku cakap singkat???...Sebab hari Ahad dah balik ....huhuhu..betul2 singkat la...Rasa tak puas bercuti.....

Pukul 10.30 pagi kitorang bergerak ke destinasi yang ingin dijejaki...kat mana????

Haaaa...kat Port Dickson jer....mujur la tak jem sangat...klu tak mau jer aku bercuti 2 hari kat tepi highway jer....

Kitorang menginap di Institut Latihan Fama, Port Dickson....Ada orang macam pelik jer...kenapa pergi bercuti kat tempat latihan macam tue....Jawapan kepada persoalan korang adalah....ayah aku pekerja berdedikasi kat FAMA nie, so anak2 dan kaum kerabat boleh la g bercuti kat sini.

Klu orang luar nak bercuti kat sini, aku tak pasti la boleh ke idak. Tempat nie banyak agensi kerajaan lain yang buat kursus kat sini. Masa kitorang tempah untuk bercuti kat sini, yang tinggal hanyalah bilik untuk berkursus jer...maksudnya, tak boleh la masak kat situ...cuti2 sebelum nie dapat bilik yang memang dah ada kelengkapan untuk masuk so just bawa barang makan je la...

Nak tau gak bayaran kat sini???? Memang berbaloi-baloi la..RM 50.00 untuk 1 malam....berbaloikan...yang penting JIMAT..hahahahahha 

Nie plak view kat bilik yang kitorang dapat...

Sorang satu katil....hehehe...puas la kitorang bergolek-golek


Ruang tamu..tak paham aku...apa motif peti sejuk kat bawah kabinet TV


Ruang masak2 la....


Lupa nak bagi tau, percutian nie bersama family aku, nenek & sepupu yang diimport dari Johor...

Bersusah payah nenek aku datang sini naik bas dari johor, semata-mata nak bergembira bersama anak, cucu dan cicitnyer...ibu aku anak sulung, aku pulak cucu sulung dan photographer tegar adalah cicit sulung....berapa banyak sulung la....
Kitorang sampai awal gak la...belum masa untuk check-in lagi...waktu check in kat sini pukul 3.00 petang dan check out pukul 1 tengahari....

Sampai jer terus anak aku berlari2 ke kolam....memang excited giler la dia nak mandi kolam...dtg tahun lepas, dia kecik lagi, so menangis meraung la klu bawa masuk kolam...kali nie tak payah ajak, dia yang lebih dlu pergi mandi....


cantik view kat sini..

Photographer tegar yang dah kelaparan......sekejap jer dah abis
 

Dah tukar baju mandi....bajet nak buat kuak lentang la tue..

Masa tengah ambik angin petang2 kat sini, tengok ramai makcik2 tengah berkubang kat tepi pantai...ZOOM in dekat sikit la, skodeng apa la diorang tengah buat tue....

Pantai kat depan ILFPD nie

Rupa-rupanya diorang cari menatang nie....macam menarik jer...wife aku ngan adik aku pun terjebak mencari benda tue kat tepi pantai nie...memang banyak...

Aku tak tau la apa nama benda alah nie...tapi spesis lala gak la, cuma kecik jer....


Disebabkan anak aku nie bawa kole nie ke hulu ke hilir, maka isi je la benda tu dalam kole.....


Haaa....jangan pandang belakang....ehhhh...ehhhhh...pandang belakang la pulak


Semestinya...gaya mutu keunggulan....


Syukur alhamdulillah.....

Malam tue terus rebus je menatang spesis lala tue...kecik giler siot, aduh isi plak sikit....Lepas makan, keluar g Teluk Kemang...ala2 downtown gak la suasana kat sini memalam nie...just cuci mata, then terus balik......memang tido tak sedar diri la...
Pagi2 bangun lepas sarapan terus mandi kolam....lepas mandi sambung cari menatang semalam tue...hampir penuh la satu plastik.....hehehehe
Pukul 1 tengahari dah siap2 nak balik Kajang...


Makan & Minuman yang boleh di borong kat sini

On the way balik tue, tengok highway dah jem giler, terus cari alternatif lain....mujur la ada LEKAS HIGHWAY...kitorang exit kat Seremban then masuk ke LEKAS Highway nie..memang bagus....


Tak perlu bersesak jem dan jimat duit minyak lagi....


Highway nie pun baru lagi....so sape2 nak g Seremban atau Selatan....ikut la highway nie...


Harap2 dapat lagi bercuti di sini.....tak puas la pulak....




6 comments:

  1. bestnyaaaa cuti2 honeymooonnn... ahaha motip letak peti situ bg senang nk amek makanan atau minuman kut2 la lapa ke dahaga ke masa tgk tv... takpun dah tak muat ruang kat dapur...

    ReplyDelete
  2. wah! bercuti hoooo...bestnyer.. walau pon dah lame punyer ceciter.. nice pict.

    btw, peti ais tu kat bawah tv maybe senang kalau nak minom air sejok teros rembat kat situ.. hehe. tak payah nak berjalan ke dapor ye tak?..hehe

    haha..kesian kole anak jadik mangsa si lala..^^

    ReplyDelete
  3. peh, percutian yang menarik, hurm, tringin jugak nk pi sana bwk family, da lama kot aku tak kuar bersiar2 dengan keluarga, huhu

    ReplyDelete
  4. Hanis MY : bukan honeymoon la...honeymoon mana ada orang angkut semua kaum kerabat...hehhehe

    btul gak tue. ..dah takde tempat nak letak kat dapur kot

    ReplyDelete
  5. Adlan Solis : senang nak ambik air...golek2 jer dah sampai...hehehhe

    kole menjadi mangsa keadaan....

    ReplyDelete
  6. YUL : jom serbu kat PD ujung minggu nie....heehehe

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...