Thursday, February 10, 2011

Part 8 : TUAH BAGI DIRIKU



Entri nie yang terakhir sekali...mungkin ada yang dah tak sanggup nak baca..berapa banyak part la....dah korang tak perlu pening dan tertunggu lagi.....layan je la....

Setiap detik jam berpusing dan setiap saat jantung aku berdenyup, hati aku rasa resah x henti2 memikirkan ape akan jd selepas ni.....

Wife aku dari tadi aku lihat dok perjuangkan menahan sakit yg amat sgt....aku dah x leh tahan lagi aku terus pangil nurse suruh bwk wife g bedah gak.....

Tiba2 yg aku pelik tu, dandan jer nurse cek dah bukak 10cm ape lagi aku terus suruh nurse panggil doktor lakukan skrg jgk......Bila tiba d wad bersalin aku lihat doktor mimi gan 3 org nurse dah get ready...

Aku pun apa lagi terus la ambik posisi kat sebelah wife aku.....dlm adengan yg mencemaskan aku dok nengok wife aku meneran sambil di beri semangat pom2 girl oleh 3 org nurse dan kata2 semangat oleh kapten mimi aku rase dah mcm kat padang bola la pulak hehehe.......cek gurau jer hehehe....ok...ok...Berbalik cite tadi.....

Dlm kemelut yg genting ni aku lihat wife aku dok meneran2 cam susah jer aku nengok darah yg kluar pun x henti2 doktor mimi ckp x leh lama sgt takut baby nanti pun blh penat......

Adoi asal la jadi cam ni lak aku pun mintak cadangan doktor mimi nak wat cam mana skrg ni.....doktor mimi pun mencadangkan plan B gunakan vacuum....aku terkejut aku ckp x bahayakan baby ker?....Aku dah terpayang, doktor nie guna vacuum karpet tue ker.....

kredit to mr google

 Bukan ini tau...kaedah ini la...tengok gambar tue ye....


kredit to mr google


Dengan tenang doktor mimi membuka mulutnya sambil aku terkebil2 memandang mulut doktor mimi.....suspen2......benda ni x bahaya pun......rasa tenang ckit hati aku mendengarnya. Aku pun setuju la doktor mimi punyer cadangan......

Sblm doktor mimi mengunakan plan B dia aku terdegar azan isyak berkumandang aku berzikir dlm hati x berhenti2 menyebut name ALLAH...ngam2 azan isyak habis jer anak kesayangan aku yg pertama ni pun berjaya keluar gan selamat

ALHAMDULILLAH kedua2 nyer slmt....bersyukur aku kepada ALLAH........dan berakhir la citer aku kali ni.....memang seronok bila ingat kembali pengalaman mcm ni.....klu blh mcm nak ulang banyak2 kali jer citer ni memang menyeronokkan la hehehe.....klu korang x caye kepada bakal2 nak baru jadi seorg ayah.....join sekali ikut wife korang masuk bilik wad bersalin....pasti korang akan dapat pengalaman mcm aku ni memang seronok dapat tgk dari A-Z......

Pada yg lemah jantung x biasa tengok darah d syorkan baik x payah x pasal2 korang plak pengsan hehehe.....

3 comments:

  1. Miss Vieya : tu la pasal...keluar baby tue, terus lupa hazab sakit tue...

    ReplyDelete
  2. keluarlah bayi tomel ni dengan selamat...susah juga dia bersalin kan...tak pa..ni pengalaman manis tau..bukan pahit..tak semua orang dapat merasa pengalaman yang indah ni

    ReplyDelete

Thanks kat korang yang sudi tinggalkan comment kat sini...

Nanti bila aku ada masa, aku balas korang punyer comment erk...sabar erk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...